onsdag 18 april 2018

Dimission vid Stadshuset

Helgen kom och gick, men denna gång blev det lite annat än träning/sova/läsa/promenader som mina helger i vanliga fall består av. Taneli blev ju egentligen klar redan förra våren, men dimissionsfesten hölls nu i april. Kan säga som så, att det var nog så nära en Nobelmiddag som jag kanske nånsin kommer att komma 😅


Var stressad som ett as på förhand, då jag visste att det var långklänning och frack som gällde, men jag var inte helt säker på etikettsreglerna (årsfester - ni som vet, ni vet). Hade inte riktigt pengar till övers för att gå och fixa en håruppsättning hos en frisör, så försökte mig på något eget där två kvällar innan som jag tänkte skulle funka. Lånade en sjal av Sofia och tänkte jag var ready to go. Taneli åkte iväg typ två timmar innan mig för att ha genrep, ta foton osv., och lättnaden som uppstod när han skickade ett mess och skrev "Ingen stress, ingen har sjal och typ alla har håret nere" kan inte riktigt beskrivas. Hade börjat sätta upp mitt hår men sket snabbt i det och började platta istället.




Dimissionen började med en två timmar lång ceremoni i Blue Hall i Stadshuset. Friedmans apostlar uppträdde (så duktiga!) och Taneli fick sitt examensbetyg. Efteråt var det lite mingel och champagne innan middag i Golden Hall. Vi satt med några av Tanelis skolkompisar, och det var så skönt när man kände att man passade in med de bordskamrater som man hade (förutom när alla skrattade åt olika ekonomi-skämt under talen, och man själv sitter och småler som ett fån och fattar nada). En av killarna hade sin tjej med sig vilket var skönt, annars skulle det bara ha varit jag och ett gäng grabbar 😅Maten var sjukt god, och höjdpunkten var nog när Friedmans apostlar än en gång uppträdde, hela salen blev mörk med ett blåaktigt sken och servitriserna kom in med brickor med efterrätter och sprakande bloss. 



Efter middagen var det kaffe och dans i Blue Hall igen innan bussarna började gå mot efterfesten vid Handelshögskolan. Handels har en egen bar i källaren med bardiskar och två dansgolv, och vi hade otroligt roligt med vårt sällskap. Där vid halv tre märkte jag ändå att jag var sjukt trött, så då trallade vi iväg hemåt (undertecknad med jävligt svällda fötter).



Är så glad över att jag fick gå på den här otroligt fina festen, så kul att få klä upp sig ordentligt och fira stort emellanåt! Så värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!