torsdag 16 november 2017

Höstlovet som kom och gick.

God eftermiddag. Utvecklingssamtalen är i full gång, och för tillfället sitter jag och väntar på mitt första samtal för idag. November är verkligen den tyngsta månaden för mig som lärare (och som julälskare), då man helst skulle vilja hoppa över allt och bara falla rakt in i ugly-christmas-sweaters, julfestövningar och julmusik på repeat i klassrummet. Den 30 november får jag även äntligen förvandla mitt klassrum till en hysterisk julvärld, så jaa. November kunde gärna få gå snabbare. 

För nån vecka sen var jag äntligen hemma på höstlov. Har inte varit hemma i Jakobstad sen sommaren, så det var SÅ SKÖNT att äntligen få komma hem och stänga av i en veckas tid. Har ibland funderat på att spendera ett lov här i Mariefred, men jag vet inte om jag skulle kunna slappna av på samma sätt då jag vet att ett jobb som aldrig tar slut finns bara 5 minuter bort. Nåväl. 

Jag fick sällskap av en kollega under tiden som vi väntade på att få stiga på plåtkråkan till Kronoby. Så klart var det något tekniskt fel, så planet var i slutändan 3,5h försenat. Suck. Fast vi fick matkuponger! Mat = lite gladare Cindy ändå. Varm choklad gjorde inte väntan skit heller. 

Jag var så otroligt taggad över att få träffa min prins, men även lillprinsen! Lillprinsen föddes ju en dag innan jag skulle åka tillbaka till Sverige, så jag såg verkligen framemot att få träffa honom och knyta an till honom lite mer. Det är så knäppt egentligen, men jag kunde ju egentligen inte säga att jag hade saknat honom under tiden jag varit borta, på samma sätt som jag hade saknat hans storebror. Det känns så fel att säga, men på samma gång är det ju inte konstigt i och med att jag inte hade hunnit lära känna honom heller. Lika glad och förtjust var jag ju i alla fall när vi en gång träffades!

TITTA BARA PÅ FEJSET VILKEN HÅLL-KÄFTEN-SÖT EN <3

På lördagkväll åkte jag iväg till Vasa för att möta upp mina gamla studiekompisar från Peffan. Vi började hemma hos Anna med vin och raclette (har aldrig ätit det innan, men gud vad gott det var!) innan vi fortsatte kvällen på good old Ollis. Vet inte när jag sist skulle ha haft så roligt! Sprang ju även på fina Daniela i kön. Det är så kul att träffa folk som man ändå pratat en del via sociala medier. Jag och Daniela brukar diskutera PH via Snapchat, i och med att vi båda är intresserade av riktiga kvalitetsprogram. (heeeeh) Sen läser jag ju ofc hennes blogg också.



På söndag var det dags för lillprinsens dop. Eliah stal förstås showen och ställde sig inför hela kyrkan och ba "VÄÄLKOMNA ALLA PÅ MITT KALAS SNART FYLLER JAG FYRA ÅR". Jag och Sara sjöng utan dina andetag och dopet var jättefint. Knodden fick namnet Elliot Alexander.



Annars satsade jag stenhårt på att bara chilla. Förra året var jag ju sjuk halva höstlovet då stressen äntligen släppte, men i år har jag varit mer organiserad och börjat på i tid, så det var verkligen ett helt annat höstlov. Träning, en sväng till Vasa och Tuuri och lite kalas på det. Avslutade veckan med att få ryggskott. Sådant.



 Tuuri är. för. stort. Mvh. Två systrar och björnen.

Älskade prinsen. Och förstås klassmaskoten Bertel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!