fredag 17 juni 2016

Underbara examensgåvor

Fick så otroligt mycket fina saker i examenspresent och ville visa en del av dem här för er! Kände mig verkligen bortskämd, och det fanns inte en enda present som INTE skulle komma i användning. Här är en del av de fina gåvorna jag fick:

Mumininspirerat! Tove Janssons bok Bildhuggarens dotter, en muminkopp som jag inte ägde från förr, samt den otroligt fina kannan med motiv från Vem ska trösta knyttet?


En lykta från NORDAL (älskar deras grejer!) och en av Ernst Kirschsteigers vackra skålar.

Ett set med ostknivar samt en vacker osthyvel från Sagaform. 

En avlång presentpåse med ett hemligt budskap ;)  

 Av min pojkvän och hans familj fick jag det vackra 
Efva Attling-smycket Bow wow wow cuff <3



Något som jag önskat och tänkt köpa väldigt länge är en halvsystemkamera, och min älskade familj hade valt ut en åt mig som jag fick i examensgåva <3 Blev så otroligt glad, och efter att ha lärt känna den lite kom jag fram till att vi kommer att bli goda vänner. Det är alltså en Canon PowerShot SX420 IS som har flyttat hem till mig. 

Jag måste ärligt säga att jag kan väldigt lite om fotografering osv., men det är nu det är dags att lära sig! Bilderna ovan är tagna med kameran, och jag får nog öva och lära känna min kamera innan jag börjar leverera några helt YAHSS kamerabilder till bloggen. Hursomhelst är allt bättre än enbart sunkiga telefonbilder! 

Haha, måste erkänna en annan sak också... Jag är så otroligt n00b och trodde de första tre dagarna att kameran enbart hade tre funktioner. Seriöst! Var fundersam över detta och funderade på att byta ut den, speciellt efter att ha sett hur alla mina bilder från examensfesten blev (därför är vissa av fotona konstiga i färgen och skärpan). Sen plötsligt hittade jag en knapp, och kameran med alla funktioner öppnade sig för mig som Narnias dörrar :''')) Kameran hade en helt skit användarhandbok, i vilket det stod nada om varken överföring av bilder eller funktioner, vilket var ganska surt. Fick börja googla för att fatta. Men förövrigt har den t.ex. en helt sjuk zoom och wifi-funktion både gällande överföring och fotografering med styrning via smartphone. Är så sjukt nöjd! Nu blir det att börja lära sig då bara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!