fredag 25 mars 2016

Tankar från ett flyg 1.0 (nästan)

SE VILKEN DRAMATISK SELFIE

Rekommendation till hela världen: Starbucks mozzarellabröd.

Okej, fuskar väl lite. Är inte helt på flyget, men sitter vid Starbucks strax bredvid och väntar på att få börja boarda om cirka 20 minuter, Har sovit i Vanda inatt hos mina svääärisar. Livet kunde dock vara lite mindre dramatiskt inför avfärd, men det är väl lite typiskt att jag:
  • Tappade bort mitt kontokort. Tankade och var lite virrig och satte kortet i fickan. När jag skulle tanka igen i Vasa så fanns kortet inte där. SMART. Sen hittade pappa det förstås hemma. på. vår. uppfart. What are the odds... Så får köra på kontant nu en vecka framåt mvh. känner-sig-lite-handfulli.
  • Tänkte missa tåget, IGEN. Ni minns kanske denhär händelsen? Nå, denna gång var det inte för att jag var optimistisk, utan för att en vän betrayed me (skoja lina) genom att säga att man hinner på 20min om man går med rask takt mellan Arken och tågstationen. NEJ DET GÖR MAN INTE. Sprang som en tok upp och ner för Åbos backar och kom fram till tåget 17:01. Dörrarna var låsta, så jag sprang till loket och hoppade upp och ner som en maniac för att tågchauffören (?) skulle se mig och släppa in mig. Lite pilkku silmässä också. Det hjälpte.
Nu ska jag måra iväg till min gate. Orkar inte med samma cardio-löpning idag igen. I'll see you in London, my loves! (eller int ser ja er, men ni fattar. puss)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!