tisdag 20 oktober 2015

Herregud vad ont det gör

Mitt hjärta går sönder. Se vem jag har skypat med ikväll:

Världens vackraste prins i stor ruta, galet glad moster till höger.

Hur kan man sakna en så liten person så otroligt mycket, det är frågan. Exakt två veckor så får jag krama, skratta, busa. Älskade lilla Eliah, snart fyller du två och åren har gått så otroligt snabbt. 


För att int pyyl ögonen ur mig kan jag ju berätta nånting roligt också! Sara (dvs. min yngsta syster) har fixat en praktikplats här i Åbo från januari och 7 veckor framåt, så under januari och februari kommer jag att ha sällskap här i min lilla 30 kvadratare <3 Sen så fick jag just ett samtal från en skola här i Åbo, och under morgondagen ska jag jobba som assistent. Äntligen lite jobb!

Annars har dagen ganska långt gått åt hemtentamen och skolarbeten. Har fått massa respons och gillningar på mitt förra inlägg, vilket förstås känns sjukt kul! Ämnet är väldigt känsligt och vissa är dödströtta på hur många som bloggar om det för tillfället, men hej, ifall det är ett ämne som väcker känslor hos många är det kanske bättre att vi drar allt fram på bordet ännu än gång, hellre än struntar i det. Vill även lyfta fram att det inte var min mening att hetsa ytterligare osvosv, utan hellre lyfta fram att vikthetsvärlden inte är så väldigt svartvit. Det var allt! Nu ska jag skriva färdigt tenten, fixa mat och vänta på PH (det kommer in en finlandssvensk idag!). Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!