torsdag 1 oktober 2015

Åboflytt: dan före dopparedan


Sitter här i köket med fakesmile och en bautafinne i pannan och känner in feelisen lite. Även om Åbo inte är SÅ långt bort, så är det ändå längre bort från alla fina människor än Vasa. Tänker tillbaka på tiden då jag flyttade till USA och undrar om jag är mera mamis nu än då. Är ganska säker på att så är fallet.

Men hej, spännande är det ju! Jag har hittills inte träffat en enda människa som inte skulle ha hållit stan om ryggen, så det bådar ju bara gott. Mor, far och Sara kommer och hjälper mig att flytta imorgon och på lördag. Planen är att jag och Sara bränner iväg kl 08:00 imorgon bitti för att hinna till TYS-kontoret efter nycklar innan de stänger, mor och far kommer med flyttlasset lite senare. Lördagen går åt till IKEA-besök, ihopmontering... kanske lite shopping. Sen åker de hem och jag sitter där och ugglar. HJELP

Hoppas på att inte vara alltför vilsen och på att vardagen ska komma igång rätt snabbt. Hoppas även att jag inte blir mökkihöperö i min lägenhet och bara sitter och kollar serier. Måste hitta ett gym jäkla snabbt!

Det kommer att bli bra. Så det så. Förresten, på tal om allt annat än Åbo:

CHECK OUT MY BABIES! Hann ha dem cirka en timme i min ägo innan jag gav in dem för granskning. Nu håller vi tummarna för att den går igenom, helst med ett bra vitsord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!