fredag 6 juli 2018

Snabba ryck i bostadsdjungeln

Gooood evening! Är inne på min andra semestervecka och njuter af lifvet. Önskar att min första vecka skulle ha varit något... lugnare, men ibland får man ta livet som det kommer.

P.g.a. olika omständigheter så bestämde T sig för att säga upp sin lägenhet. Han har två månaders uppsägningstid, och måste därför vara ute senast 31 augusti. Vi har ju under året som gått pratat om att flytta ihop igen och att jag då isåfall flyttar tillbaka till Stockholm och börjar pendla till jobbet igen. Det som vi däremot hade tänkt var att vi skulle börja titta på lägenheter nångång under hösten/närmare jul, men nu blev det ju inte så. Efter lite övervägande fram och tillbaka så bestämde vi oss att söka efter en lägenhet tillsammans, och efter bara 3 (!) dagar skrev vi på avtalet till en fullständigt nyrenoverad 57 m2 stor lägenhet i Traneberg, Bromma. Hoppsan hejsan så det kan gå! Som tur är så har jag rätt att hyra ut min lägenhet i Mariefred i andrahand, så då slapp jag också problematiken med uppsägningstid osv. Skönt! Ser så fram emot att bo tillsammans med T igen och komma framåt lite i livet.

Inflytt sker först i början av augusti, då jag först ska på semesterresa hem till Finland och hälsa på nära och kära i 3 veckor. Bara p.g.a. att jag tycker att det är så fantastiskt roligt så har jag inte talat om min familj exakt när jag kommer. Jag kan sitta på båten nu. Jag kan sitta på båten på söndag, eller på onsdag. Who knows ✌Jag kommer först åka till Helsingfors för att hämta upp T:s bil samt hälsa på svärisarna, innan jag sen bilar upp mot Jakobstad. Ska bli så otroligt roligt att se familjen och hemma-vännerna igen! 💜

Men nu ska jag återgå till att kolla klart Supernatural (börjar bli lite tradigt inne på 13:e säsongen). Pusshej!

Supernatural och mellanmål är inte skit. Men vem vet när bilden är tagen egentligen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!