torsdag 28 juni 2018

Långsamma morgnar


Godmorgon från Stadshagen 💜Har precis avslutat en sen frukost på min fjärde semesterdag. Och semester! Aldrig har den väl smakat så bra. Har väldigt oplanerade veckor framför mig, precis som jag ville ha det den här sommaren. Väldigt många är på resor runt om i världen och väljer att se lite annat, men jag är ganska nöjd där jag är just nu. I ett sommarvarmt kök med smågalna tapeter.

Jag bor några veckor i Stockholm nu för att hinna umgås med T så mycket som möjligt. Han har inte semester inplanerad på riktigt samma gång som mig, men då får jag istället mycket egentid om dagarna och häng med honom om kvällarna. På bästa sätt, utgående från omständigheterna.

Jag kommer också att vara i Finland en del av semestern, ca 3 veckor blir det i år. Förra året var jag i princip hela min semester hemma hos mamma och pappa, men efter ca 3,5 vecka började jag nog nästan klättra på väggarna. Jag älskar att åka hem och hälsa på syskon, familj och vänner, men egentiden är inte riktigt lika existerande där som när jag här har oplanerade dagar för mig själv. Jag kände i år att jag behövde lite av båda. Bra så. 

Semester för mig är nog långa dagar utan planer. Hinna läsa mer än vad jag annars hinner, ströva runt i Stockholms grönområden, träna då jag känner för det och kolla ikapp serier (för tillfället Handmaid's tale. Så bra men sjuk serie). Idag kände jag för en till first thing och ska gå på bio ensam. Ville gå och kolla Jurassic World men fick ingen intresserad att följa med. Så vad gör man då? Går ensam på en eftermiddagsvisning förstås. Har länge velat testa på att gå ensam på bio and today is the day.

Hoppas ni har en fin torsdag framför er! Ta hand om er 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!