onsdag 31 januari 2018

8 saker du kanske inte visste om mig

1. Ifall det kommer körande en bil förbi när det är mörkt ute och jag ska gå in genom ytterdörren kan jag plötsligt få nån weird tvångstanke om att jag MÅSTE hinna in genom dörren innan bilen kör förbi. Typ som att det skulle vara nån jäkla drive-by och jag är the target. Så sjukt konstigt, men kan på riktigt inte hålla mig från att skynda på stegen och riva upp dörren, och sen ta en suck av lättnad när jag hinner in i tid. Heeeeh.



2. Jag ogillar livevideos på Instagram. Blir så irriterad när jag klickar genom Instastories, och det plötsligt kommer upp en livevideo från nåt jippo som nån man följer har varit på. Instant irritationsmoment.

3. När jag var liten ville jag aldrig äta brödkanterna på färdigt uppskärda brödlimpor (typ sånt bröd som man rostar). Nu är det typ det bästa jag vet. Det blir ju extra knaprigt i rosten! Mums.

4. Jag hatar verkligen att dammsuga och skura, det är det tråkigaste som finns när man måste städa. Jag är sjukt nasty, men mitt golv ser typ halvt ut som en grusplan innan jag får tummen ur. Däremot tycker jag om att diska för hand! Det är något väldigt meditativt över att diska ☝ Blir bra fördelning då Taneli verkligen är helt tvärtom.

5. Jag åt risotto för första gången i mitt liv i helgen och jag hade inte sett en enda Star Wars-film innan jag var typ 25.

6. När jag fick min första lön som lärare bestämde jag mig för att jag ville bidra till något gott, så jag anmälde mig som månatlig givare till WWF. Jag är alltså en marinfadder och bidrar en gång i månaden till att skydda de marina ekosystemen och olika arter som lever där mot bl.a. nerskräpning och föroreningar. Visste ni, att det snart finns mer plast än fisk i haven? 😞


7. När jag var yngre hade jag komplex för mina relativt breda axlar. I dagens läge är det en av de kroppsdelar som jag är mest nöjd över på min kropp! Har också rätt ordentliga traps, vilket jag förr ansåg att såg rätt "okvinnligt" ut... I dagens läge tycker jag att det istället ger mig mer definierade axlar, rygg och nacke, och jag ser stark ut istället! Mindre kvinna för det är jag inte heller.

8. Som vuxen började jag i något skede undra om inte jag eventuellt är högsensitiv eller lite introvert på något sätt (vet att det inte är samma sak, men iallafall). Jag blir sjukt trött av att umgås med andra, och behöver mycket egentid för att samla ork och krafter. Något av det bästa jag vet är att vara ensam hemma och bara vara själv. DET. ÄR. SÅ. SKÖNT. Tycker förstås om att träffa andra också, men har svårt att förstå de människor som behöver träffa andra för att samla energi. Är verkligen så tvärtom att det finns inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!