fredag 12 augusti 2016

Tankar från ett tåg 4.0




När man är gulis och erbjuder sig att handla åt halva kollegiet vid IKEA :')

Min första arbetsvecka är över och huvudet har nog aldrig varit så här sprängfullt tidigare. Det är så otroligt mycket nytt och så mycket man ska hinna med och det känns lite som att jag nog har 12 timmar för lite på ett dygn. Vi hade teambuildingdag med kollegiet med efterföljande middag och fest igår, men vid 22:30 fick jag ge upp när jag tänkte somna stående. Klockan är 19:06 och jag är nu på väg hem från jobbet.

Men fastän det är mycket och stressigt och man har tre händer för lite så är det så förbaskat roligt att vakna och åka till jobbet varje dag. Det märks att kollegorna på min skola är noga ihopplockade - jag har aldrig sett maken till ett sånt peppande, inkluderande och varmt gäng. Alla hjälper alla och det finns så många stora hjärtan. Fastän jag har jobbat sjukt långa dagar, gör jag det ändå med ett stort leende. Trodde inte att man kunde tycka så mycket om en grupp med människor efter bara fem dagar.

På måndag är det föräldramöte, och på onsdag kommer kidsen. (dör nervositetsdöden :))) Idag fick jag äntligen (nästan) färdigställt allt i klassrummet och jag tänkte t.o.m. försöka vara lite ledig ihelg. 

Men ikväll blir det thaimat, vågrätt läge, lite samtal över potten och serier. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!