tisdag 14 juni 2016

En liten självanalys kring vikt och ätande


ÄNT-LI-GEN är jag tillbaka vid gymmet. Det har varit så mycket de senaste två veckorna att jag helt enkelt inte har hunnit, och gud vad det kändes bra att vara tillbaka. I Jakobstad tränar jag vid Jeppis gym, och då endera mitt på dan kring kl 13:00 eller så rätt sent på kvällen (typ efter 20:00). Då är det väldigt lite folk där, och jag njuter. Älskar det gymmet överlag med bra maskiner, stora friviktsområden och den trevligaste personalen you can find. Har valt att inte ta något gymkort i Vasa då jag ändå jobbar 12 timmars dagar på benen de dagar jag är där. Är jag i Vasa är jag endera ut och går/springer eller tränar utomhus, typ plyos i parken. Hemhemma i Jeppis kör jag sen rautasali!

Är lite trött på mig själv då jag under året i Åbo (och speciellt under våren) har låtit vikten gå upp igen över vad jag är bekväm med. Jag lovade mig själv att aldrig mer släppa mig över 80 kg, men se där, här är jag. Jag tycker att vikten i siffror är något som har fått för stor betydelse i mitt liv, och därför vägrar jag vara rädd över att skriva ut "hur det är ställt". Det är liksom något väldigt hysch hysch över de heliga siffrorna. Jag är väldigt glad att jag ändå har hållit igång träningen hela året, och även gått framåt. Även om ätandet inte har varit on point på sista tiden så har jag åtminstone träningen som en stöttepelare för mitt välmående. 

Hur som helst, jag ska hållas under 80 kg för att jag ska må riktigt fysiskt bra, det är ett faktum. Därför är det dags att ta tag i det här förbaskade ätandet igen och lite hålla efter. Ellen utmanade sina läsare till 4 veckor utan sötsaker och jag beslöt mig för att haka på. Så från och med idag är det 31 dagar utan godis, chips, bullar... You name it. Alkohol har jag dock borträknat (det är inte som att jag ändå dricker ofta) och jag vill gärna dricka vin på midsommar. Är det flera som vill haka på? Kom igen, we can do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!