lördag 21 maj 2016

Stafettkarnevaaal, stafettkarnevaal


Godmorgon! I Vasa var det riktigt varmt idag, får se ifall vädret småningom börjar uppföra sig. Vill börja med att säga tack till alla fina som har gillat och kommenterat gårdagens inlägg! Det är så roligt när inlägg bjuder in till diskussion och kommenterar. Vill även klargöra att det aldrig var min mening att varken analysera eller vända på Ellens inlägg, och det var även därför som jag citerade henne direkt i inlägget SAMT länkade hennes ursprungliga inlägg. Jag ville bara inbjuda till diskussion och lyfta fram min sida av saken.

Kom till Vasa igår från morgonen för att hjälpa till vid Stafettkarnevalen. Jag kokade kaffe/var på standby under dagen för Hem och skola tillsammans med en del av gänget från FSLF-styrelsen. Har inte varit på stafettkarneval sedan jag gick på nian 2006, och det är så roligt att få vara tillbaka och uppleva stafett-feelisen. Har aldrig sprungit själv, men var med i hejarklacken under alla mina högstadieår.  Både jag och Anna hade nog lite gråtig blick när inmarschen satte igång, nostalgin var ett faktum..! Roligaste under dessa dagar var nog att träffa på alla bekanta - både gamla lärare, kollegor, elever och studiekamrater. 

Nu är jag tillbaka i Jakobstad och ska ut och härj lite med syrrona miin. Syns vi på good old Melody?

Anna var också med och kokade kaffe. När man har dötid kan man 
bl.a. ha danceoff eller leka hänggubbe.

När man är på standby kan man t.ex. terasshänga med vänner. Älskar Vasa!

KAJ var förstås också på plats och var kickass som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!