torsdag 7 april 2016

Tips om nya album på Spotify

Spotify Premium är nog det bästa jag någonsin satt mina pengar på. Älskar alla deras olika funktioner och använder mig av appen flera timmar dagligen - på jobbet, hemma, i bussen... You name it. Älskar att hitta ny musik, men allt oftare strölyssnar vi till enbart nya låtar och glömmer bort att en artist ofta har ett helt nytt album med lika fräsch musik. Jag vill därför tipsa er om några nya album som precis har dykt upp och för tillfället blastar hemma hos mig!


Först vill jag tipsa om denna duktiga, svenska tjej. När jag först hörde hennes låt Love me badder  var jag helt fast och nu 25 mars släppte hon sitt tredje album Living Life Golden. Elliphant är väldigt mycket ALLT, det är elektropop, reggae och tung bas som genomsyrar albumet. Älskar den starka rytmen i hennes musik.

I top tre sätter jag Love me badder tillsammans med Spoon me (som är co-producerad med Skrillex!) och den lite lugnare Love me long (feat. Major Lazer & Gyptian). Ni kan lyssna på albumet här.


Efter att den förra One Direction -medlemmens låt PILLOWTALK har snurrat ett visst antal på topplistorna släpper han sitt första debutalbum Mind of Mine 25 mars. Låtarna är i ganska lång utsträckning lugna och... yeah well, ganska sexiga, skulle jag säga? Det är lite annat än vad jag hade väntat mig, men hej, 18 låtar av sammetslen smet är i det här fallet bara helt YAHS.

Mina top tre favoritlåtar är Drunk, Like I would (som är hans andra radiodänga) och Befour. Ni hittar hans album här.


Beautiful Lies är även Birdys tredje album. Albumet släpptes 25 mars. Få sångerskor kan sjunga sånger så fulla av känsla som Birdy kan, tycker även om att många av hennes sånger är så minimalistiska med t.ex. enbart akustiska instrument. Birdy lyssnar jag själv på när jag vill lugna ner mig.

Mina favoriter på albumet är Save Yourself, Silhouette och den lite mer uptempo Wild Horses. Hennes album finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!