torsdag 11 februari 2016

PAPPSEN 50




Vad ääär det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej dee e ingen vaanlig dag för dee e pappsens födelsedag, hurrahurrahurraa! 

Idag fyller en av de viktigaste männen i mitt liv 50. Jag är så glad över att kunna vara hemma just idag, och på lördag ska det firas med pompa och ståt! Idag blir det väl mest att fortsätta förbereda inför festen, men god mat, presenter och tårta ska vi hinna med.

För fem år sedan beskrev jag min pappa på min förra blogg såhär:

Det här e min pappa. Han e världens bästa far och mannen i mitt liv. Den största likheten mellan min far och mig är nog temperamentet och envisheten -båda bränner av ganska snabbt och ingen av oss ger med sig. Pappa är en underbar människa som bryr sig fruktansvärt mycket om sin familj och människor i sin omgivning. På vintern drar han skidspår och på sommaren jobbar han på Centralplan i Jeppis. Hemma brukar vi skämta om hur pappa alltid spänner the evil eye i alla pojkar som nån av oss har haft hem, även om han i slutändan är riktigt mysig och trevlig. Jag vet att han alltid bryr sig och alltid kommer att hjälpa mig, hur mycket jag än skulle ha satt mig själv i skiten.

Mycket har inte ändrat på fem år. Pappa är fortsättningsvis världens bästa pappa. Det som har ändrat mest är kanske att vi har kommit närmare varann sedan 2011. Han är verkligen värd att firas.

Grattis pappa på din dag. Tack för allt du lärt mig och för att du alltid finns där <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!