torsdag 31 december 2015

Mina nyårslöften 2016

Åsikter kring nyårslöften är så många. Löften är både hatade och älskade, och ofta bryts de innan vi ens har hunnit ta oss in i februari. Under förra året avlade jag inga löften (vad jag kan minnas), men jag lyckades sluta röka till vardags (feströker nu som då) och lyfte min träning till en ny nivå. Jag sprang också mitt första lopp, något som jag aldrig trodde skulle hända.

Vad har jag för målsättningar då med 2016? 

1. Jag ska bli färdig från PF.

Planen är att jag ska ta examen till våren. Ifall allt går som planerat. Hur i helsike har dessa fem år gått så här fort, jag fattar liksom inte? Jag får övergå från att kalla mig lärarstuderande till att kalla mig lärare. Skrämmande! Men det kommer att gå bra. Det känns som att jag står och smuttar på nästa steg i livet.

2. Jag ska bli snällare mot mig själv.

Jag är en väldigt petig människa. Oftast är jag värst gällande mig själv. Ifall jag inte har gjort det jag har planerat eller ifall jag på något vis har svikit mig själv, så kan jag vara väldigt elak. Jag vill jobba på att vara mer förlåtande och komma ihåg mig själv mera. Det är viktigt att komma ihåg att vara lika snäll mot sig själv som man är mot andra.

I och med att jag antagligen kommer att påbörja mitt första lärarjobb under 2016 är det viktigt att jag tar hand om och kommer ihåg att även fokusera på mig själv.

3. Träningen ska fortsättningsvis vara mitt andhål.

Istället för att föreslå en förändring, föreslår jag att jag ska fortsätta på samma spår. Jag mår som bäst när jag tränar och när jag har egentid i form av motion av något slag. Jag ska fortsätta minnas att jag gör det för mitt eget välmående, inte för att uppnå något häftigt. Träningen ska vara en del av vardagen, inte för att jag måste, utan för att jag vill och behöver det.


4. Kommentera andras bloggar flitigare!

Jamen eller hur? Det blir så lätt att man bara läser och scrollar, swipar och slötittar, men aldrig ger de andra bloggarna något gensvar. Man vet ju som bloggare hur mycket gladare man blir när någon kommenterar ens inlägg! Lika bra att man gör det då själv också. En kommentar kan ge en bloggare väldigt mycket :) 

Nyåret 2015 firades in på bröllop tillsammans med fina familjemedlemmar och min snygging.

Jag förväntar mig massor av det nya året. 2016 kommer antagligen att föra med sig många olika förändringar för min del och jag ser fram emot det med spänning. Förhoppningsvis blir jag arbetande lärare, förhoppningsvis på en skola i Stockholmstrakten som jag flera år har haft ögonen på, förhoppningsvis flyttar jag in tillbaka med my man.

Nu ska jag börja ställa mig iväg mot Vasa. Ha en riktigt rolig nyårskväll så syns vi på andra sidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!