tisdag 29 december 2015

Helger bra, vardag bäst

Heeeeeeeeej! Voi va ja har hadd dryyft ett eer. Har hållit en medveten bloggpaus under tiden som jag har haft besök av min svenne. Har haft tre underbara, även om påfrestande, dagar med honom här. Man har inte så mycket space tillsammans då man bor med familjen, även om familjen är bäst i världen. Lika jobbigt som vanligt var det att se honom lämna, men livet fortsätter även om man helst sitter inne i sin kärleksbubbla då man träffas. Huhhuujajjaa.

Tack gode gud att julkalendern är över. Visst var det roligt att göra den, men lite av en press blev det nog där på slutet. Därför ska det bli så skönt att övergå till vanliga inlägg, utan press. Julkalendern gav mig ändå en liten bloggskuff, så det är ju roligt.

Sen att julen är över känns alltid lite bitterljuvt. Maria bloggade om mellandagslugnet, och jag kan inte annat än hålla med. Visst älskar jag hela julprocessen som vi alltid genomgår 24-25 december, men herregud vad skönt det är att bara kick back lite, lägga sig i en soffa och läsa en bok i tre timmar. Faktiskt inte ha några måsten alls. Jag vet att alla har inte den här lyxen, har själv också jobbat alla mellandagar fram till i år. I år "hade jag turen" att vara arbetslös. Som jag njuter!

Det kommer antagligen att smyga upp några små julinlägg här ännu innan vi begraver den fram tills nästa år. Fram tills dess får ni ta del av några fascinerande bilder som jag tog igår kväll då jag och T var ute på kvällspromenad i en becksvart skog, med enbart ficklampor som följe. Kunde vara skrämmande, men det blir liksom lite lättare att vara när någon ylar x-filessoundtracket i örat på en och försöker vara överdrivet läskig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!