torsdag 10 december 2015

Bloggjulkalendern: LUCKA 9

Halåå! Det är bråda tider nu, vilket ledde till att gårdagens lucka hamnade tidsmässigt i kläm. Därför kommer jag idag att posta både gårdagens och dagens lucka, en nu och en senare ikväll! Förstår om det är lite enformigt med enbart mina julluckor och inte så mycket annat, men senast imorgon ska ni få ett lite mer normalt inlägg om vad som pågår. Kan meddela att jag nästan intar kaffe intravenöst och sover i skolan för att hinna med mina studier så här på slutrakan före julledigheten, och därför blir även bloggen lite lidande. Men nu till GÅRDAGENS lucka! (Edit: skulle ha laddat upp luckan för flera timmar sen, men nätet här i skolans bibliotek laggar som fan och jag får lite bara fel i huvude :)))))



Nu vet jag inte om jag menade att detta skulle vara något som kan vara vad som helst (duh, en jordenrunt-resa isåfall typ), men eftersom pengar inte finns obegränsat så antar jag att det borde vara något mer... realistiskt.

En kulturell upplevelse som jag själv skulle vilja få är nog endera ett musikal- eller teaterbesök. Ifall jag fick välja en musikal som jag skulle vilja se så skulle det nog vara Mamma Mia! på Svenska Teatern i Helsingfors. Är en verklig sucker för musikaler. Ifall det vore ett teaterbesök så skulle jag endera vilja gå och se Tre systrar och en berättelse på Wasa teater eller så Goja 21RCUS i Jakobstad!

Ifall jag fick ge bort en kulturell upplevelse (antar att det borde vara något jag har varit med om själv? Bra när jag vet vad jag själv menar), så är det nog endera en biljett till en show med Magnus Betnér eller så med Jonas Gardell. Dessa båda var helt fantastiskt roliga att gå på! Sen så tycker jag faktiskt att det var rätt kul att gå omkring på Nationalhistoriska muséet i Stockholm, men det är kanske inte en såndär HUIPPUJEEJEEKIVA julklapp, tänker jag. 

På Betnérs keikka 27.11.2010. Bilden är lite fucked up då jag står i förgrunden, 
ser ut som att Betnér är en liten plutt där i bakgrunden :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!