torsdag 10 december 2015

Bloggjulkalendern: LUCKA 10


Here we go! Nu har jag sökt upp bilder genom land och rike. För rolighetens skull börjar vi 2014 och går sen bakåt:

2014


Bildtexten från facebook lyder: "Julafton börja med att hela familjen var på julspinning från måron, helt snäjs. Har kört en tomtekeikka varefter lillprinsen fick träffa tomten. Lite fundersam i början men sen nemas problemas! Tomten hadd vari sjukt snäll och kunde bocka av en av sina must-haves-under-min-livstid: en egen symaskin <3 God jul, hoppas ni har haft en lika bra jul som oss!"
...Julspinning var helt fantastiskt roligt, hoppas på att vi gör det igen i år! *vinkvink*


2013




2013 jobbade jag som jultomte på julafton, hade massor mer keikkor hela kvällen. Det var faktiskt roligt på sitt sätt, att få komma hem till olika familjer och få bara deras höjdpunkt på dagen. Det var också prinsens första jul, SE VA JÄTTE YTTEPYTTE HAN ÄR! Han var så liten <3 Jag sportade mittbena och eyeliner all day, all night.

2012



2012 jobbade jag morgonskift på julafton, likadant som mina två bästisar. Hade megajulfeelis i bilen med dessa två på väg hem till Jakobstad från Vasa. Den andra bilden är tagen på juldagskvällen vid O'learys. Jag mådde fysiskt och psykiskt dåligt här p.g.a. min övervikt, och det var min sista jul över 90 kg.

2010



2010 var jag singel och bodde ihop med finaste Djännie. Jenny var inget fan av julen på den tiden, men rokoa kvinno som int får psyyka kaveri siin! Vi hade matchande tröjor och svindyr plastgran från Minimani. På julafton hade jag på mig en rivig klänning och fick sitta i en underårig tomtes famn (läs: min syster). Den glada typen som ivrigt kuckar fram bakom mig är min andra syster.




2009 bodde och jobbade jag i New York som au pair. När min värdfamilj ville bjuda med mig på en gratisresa till Florida över jul tackade jag bestämt nej och meddelade att jag hellre åkte hem till Finland för att spendera den med min familj. Maten i USA didn't treat my body well, och man ser på foton hur svälld jag var. Trots detta var jag väldigt lycklig över att få vara hemma. Mina syskon <3 Sen gick jag ensam ut och gå på julafton i snön, bara för att, well, SNÖ. Här bloggade jag också helvilt på min gamla adress.


2008


Enda bilden som jag hittar från juletiden 2008 är denna. Jag gick sista året på FKF i Vasa och hade en av huvudrollerna i årets uppsättning av Den sjungande julgranen. Svettades som en gris i kulisserna mellan scenerna och sjöng för första gången solo. Hatade låten (snart så kommer tomten), men ändå - jag fick en solosång. Sjöng även i skolans acapella-grupp, vilket jag älskade att göra.

He va he! Tyvärr hittade jag inga bilder från 2011, men ni får klara er. Nu ska jag gå och lägga mig, blir att vakna sju imorgon för att hinna till gymmet innan dagens dos av tentläsning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!