fredag 18 december 2015

Bloggjulkalender: LUCKA 17



En film: Time Traveler's Wife


Jag hade egentligen först läst boken, som är helt fan-tas-tisk. Sen när filmen kom ut ville jag naturligtvis också se den, och den är en av de få filmer faktiskt ganska långt motsvara boken. 

Ifall ni gillar romantiska, vackra kärlekshistorier med en tvist (lite som the Notebook, PS. I love you, the Last Song... ni vet), så kommer ni även att älska den här. Den är så brrraaa!


En bok: Jojo Moyes - Livet efter dig


Boken handlar om kärlek och krig, sjukdom och lycka, olikheter och likheter mellan två personer. Lou Clark börjar jobba som assistent hos Will Traynor, som är en före detta toppskikts-person gällande karriär, utseende och flickvän. En dag är hand med om en motorcykelolycka och kan p.g.a. de fysiska skadorna inte ta hand om sig själv längre. 

Jag sträckläste boken. Den ger en tankeställare, får en att vilja veta vad som händer, gör en ledsen och gör en glad. Sen har den ett oväntat slut också!


En aktivitet: Lär er ett nytt kortspel!



Kortspel är något som är oftast uppskattat i de flesta åldrar. Under julhelgen lär man hänga en hel del med både släktingar och vänner, och ifall man vill ha en paus i allt ätande kan man köra ett parti. (LOWL vet int ens om de heter parti, men ja lååss nu). 

Inom min släkt är pidro ett ständigt återkommande fenomen, och själv lärde jag mig det först på midsommar i år! Fattar inte hur jag inte har gjort det tidigare!!1! Ifall ni inte ännu vet hur man spelar Pidro och vill lära er så kan ni kolla på reglerna för Kokkola-versionen här. Det är sedan viktigt att minnas att olika sällskap ofta har olika regler angående t.ex. tillåtet fusk, så reglerna kan ändra lite från sällskap till sällskap. 

Vill man inte spela Pidro kan man spela något som är nästbäst, t.ex. Tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!