tisdag 13 oktober 2015

Veckan då allt lämnar halvfärdigt

Ok, tror att det börjar med att jag är vikovill (...veckovilsen?) som attan. Lönade inte sig att komma tillbaka med båten på måndagkväll, för nu ligger jag mentalt en dag efter. Har hela dan varit säker på att det är måndag, men nänä INT DÅ, och varje gång stiger pulsen därför att jag precis har tappat en produktiv dag.

Sitter på sängen och kollar runt mig, och hela min lägenhet består av saker jag har tänkt göra, men som har lämnat på hälft. Let me show you, helt osminkat:


Jamen hej dammsugaren. Dig plockade jag fram för exakt en vecka sen, och där ligger du ännu och myser. Ofylld. En som däremot är fylld är påsen från Hullut Päivät, vars innehåll ännu inte har rört på sig.


Tvätten har liksom sakta men säkert rört sig närmare tvättmaskinen. 
Sportbh:n har åtminstone tagit sig in i rummet, och tröjan leder, halvvägs på väg ner i trumman...

Vattenglaset skulle jag dricka.... igår? Den rena stekpannan har lagts fram och förbereder sig på att steka bananplättar. Den har förberett sig i 6 timmar nu.

Tyvärr gäller samma sak mina skolarbeten. Skulle skriva min forskningsplan, vet inte riktigt vad som hände där. Vet inte riktigt överhuvudtaget vad jag har spenderat mina senaste 5 timmar på. Är riktigt råddig denna vecka.

Men hej, en liten klapp på huvudet och guldstjärna i kanten får man, då...

...presentationen för morgondagens ämneslärarstuddarträff iallafall är färdig!

...maten är on point. Sen att detta + morgongröten är det enda jag har ätit idag, eftersom jag har glömt att äta (??), det behöver vi inte fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!