torsdag 15 oktober 2015

VÄRLDENS HÅLL KÄFTEN-BÄSTA DAG


En så sjukt bra dag idag att jag bara aaaaah! Håret har varit helt on point hela dan, jag har överlag haft en snygg-dag, jag fick gjord en sjukt effektiv träning och har ätit bra (förutom typ 1000 bullar ikväll, men det gör inget). Jag fick ett jättefint brev av LIDL som kallas lönepapär, och vips var jag nästan 1700 pengar rikare = pengar jag helt hade glömt bort och inte ens hade räknat med. Jag har liksom råd att färga utväxten före årsfesten! ÄLSKAR. MIG. SJÄLV.

Som jag tidigare nämnde så fungerar jag som kontaktperson för FSLF (Finlands svenska lärarstuderandes förening) här i Åbo, och det finns en tanke om att skapa en egen underförening för ämneslärarna här i Åbo. Idag ordnade jag ämneslärarnas första meet and greet, och stress-svetten var ett fucking faktum. Var så sjukt nervös och glad på samma gång, och var så fruktansvärt rädd över att ingen skulle dyka upp. Att det sen kom folk över förväntan var ju för kul! Sen också att det var ett så otroligt roligt gäng gör ju inte saken värre! Fick ihopsamlat till en planeringsgrupp och brainstormade idéer om vad vi ska hitta på. Det blir lite ost-och vinkväll, lite infotillfällen, lite sitz, lite lasertag... Det kommer att bli så BRA! Vet inte när jag skulle ha varit så här taggad angående något på länge.

Nu är det dags att kolla PH-parceremoni och sen lägga sig, för imorgon får jag stiga upp sju och skriva forskningsplan (som inte blev skriven idag). KUWL KUWL!

hejtå mvh zupertaggade ziddan

En del av ämneslärarna som dzilda kaffi å bulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!