torsdag 22 oktober 2015

Seg torsdag


Vaknade upp till denna syn: grått grått grått och regn. Älskar verkligen hösten med alla dess väder, men detta gav mig en liten slöusk-kick i bakhuvudet och hela mitt tankesätt blev till "äääääähorkintvillint". Det bästa är att jag behöver inte orka heller, om jag inte vill. För att få upp humöret tänker ta en mysdag istället och ta den som den kommer.

Enda "måste" är att ta mig till skolan till kl 15 - ska hålla en presentation om FSLF Ämneslärare på Didaktik I-kursen. Så ifall några av er har hört den förr - prepare to hear it again. Är bara pikilite nervis, Har inte pratat i ett auditorium framför 50 pers om något som jag är ansvarig för på länge, så det är ju lite spännande.

Har inte så mycket annat jätteviktigt att komma med idag. Ska försöka ta mig till gymmet i något skede, kanske städa lägenhet, kanske översätta CV. Definitivt sy korsstygn #mommopoweractivate

Men hej, en kul grej är att jag plågade arbetarna vid Plantagen igår om blommor som kan överleva min behandling! Kom hem med dessa:

En hysterisk murgröna // En liten tulilatva som inte blommar än

Självklart en orkidé. Har (denna gång) följt tipset om att inte hålla den i varken drag eller direkt solljus, så får se hur den gillar läget på nattduksbordet. På höger sida kan ni se den ack så trendiga 3€-lampan från IKEA #fattigstuderande #inredningsbloggenstrikesagain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!