tisdag 6 oktober 2015

dan då hösten kom till Åbo


Jävlar vad kallt det var imorse! När jag kollade ut var det frost på både bilar och buskar, första natten med minusgrader. Åkte buss för första gången idag, satt längst fram på kanten av sätet hela tiden pga stressen att missa min hållplats... Men hej, det gick bra! Kom mig till Arken och träffade ämnesansvariga för finskan som förklarade hur seminarie/gradugruppen är upplagd och vad de håller på med. Jag ska inte skriva en till pro gradu, utan eftersom min biämnesuppsats inte har någon skild grupp får jag hänga med i magistergruppen istället. Vi är en liten grupp på 4 personer, vilket kändes lättare att komma in i än ifall vi skulle ha varit en stor klass.

Träffade på flera bekanta i Arken under dagen och behövde inte ens äta lunch ensam. Huippu! Fick skaffat ett busskort efter några om och men (mina papper hade inte flyttats än, så fick gå en sväng till magistraten för att fixa det innan). Men nu är Åbo officiellt min hemort :) TÄNK HE

Ikväll ska jag ut och gå med en tjej som jag har fått kontakt med via en lenkkigrupp här i Åbo. Vi är bara fem stycken i den ännu och det vore kul ifall vi vore flera, så ifall ni är Åbobor som vill lära känna nytt folk, få motion och lite frisk luft kan ni gå med HÄR. Mera folk med!


Åbo visar sig från sin bästa sida idag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!