tisdag 1 september 2015

Livets checklista

Veckogammal bild. Superteacher + syster

Sov lite längre imorse (kände att det behövdes efter gårdagens hysteri) och befann mig på Övis först klockan 9. Min klass är fin och lite högljudd och jag kommer bra överens med dem hittills. Sen har jag fått helt super handledare också, så jag tror verkligen att den här praktiken kommer att bli helt WOWSAA.

Tänkte att nu när jag börjar ha lite mer ordning på mig själv och mitt liv kunde man kolla lite hur jag ligger till prestationsmässigt med måste-göra-grejer.

  • Lägenhet i Åbo. Cheeeck! Men det visste ni ju redan. Hur den ser ut blir ju lite sådär suprajs först när vi kommer dit. Spännis.
  • Studier i Åbo. Nåattää typ... check. Har anmält mig till kurser och vet nästan allt vad jag ska gå. Vet dock inte var och när jag borde infinna mig men det tar vi sen!
  • Flytta ut ur lägenheten. Check, det visste ni också efter mitt bölande igår. "WÄÄÄÄ sista gången jag ska stå här och se makuuni skyy-hyy-lt-heeen" *står i fönstret*
  • Flytta in i ny lägenhet i Vasa. Jausaa! Men min fina sambo borde komma hit och myyyyyysa med mig anser jag.
  • Praktikstart. Check, igår. Kommer bli riktigt bra. Fyra veckor framåt kör vi.
  • Gradu och slutsemi. 90% check kan jag väl säga. Höll mitt slutseminarium idag och det gick över förväntan. Sitter nu med en massa som ska ändras, men sen börjar den vara klar på riktigt!
  • Distansträff. Yeah, har helt glömt att berätta för er att jag ska och hälsa på min babe till Stockholm om två helger! Äntligen. Flyger från Vasa och spenderar hela helgen där. Can't wait! <3<3<3

Sen saker som faktiskt är på hälft än...

  • Gradu och mognadsprov. Nå alltså, vi kan ju konstatera att det här projektet inte är helt färdigt än. Sen har jag ju mognadsprovet oskrivet än.
  • VY-tent. Har en PISSIGT svår tent vid Vaasan yliopisto som ska skrivas 19.9. Borde börja läsa, typ... nu...
  • JOBB. Kommer inte ifrån heller att jag antagligen är arbetslös och borde börja skicka omkring ansökningar och mitt cv överallt. Suck. Hatar den här rumban.
Det positiva är ju ändå att listan med gjorde grejer är längre än ogjorda. *superpositiv inställning* Nu har jag grus i ögonen. Hejtå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!