onsdag 12 augusti 2015

sweet, sweet Vaasa

Har planerat att äta lunch här på ett av Vasas bästa lunchställen under så många veckors tid nu och idag blev det äntligen av!

Sweet Vaasa på Hovrättsesplanaden, bara ett stenkast från torget.

Sweet Vaasa har flera olika lunchalternativ, men mest kända är de nog för sina underbara sallader och bakverk. You have not lived förrän du har smakat världens bästa pavlova.

Lunchsällskapet var verkligen inte heller fy skam!

 Okej, här har jag hunnit klotta i den redan, men i alla fall... Quinoa/feta-sallad med tonfisk. 
The best shit in town.


Inget saves your day som en riktigt bra pavlova. 

Ifall ni inte har hunnit besöka Sweet Vaasa är detta nästa ställe ni ska till! Mysig inredning, skön stämning, trevlig personal och to-die-for-food. Ni kommer att tacka mig senare. Puss.

Förutom att luncha har jag även gjort kursanmälningar och pratat med lite studierådgivare och sånt. Hann även på kaffe till Gerby innan jag kom hem. Nu blir det lenkki innan jag har en date med en snygging. Idag ska vi tydligen och kolla VPS-KuPS. Jag som är så fotbollsfrälst! Tyckte ändå att man kanske borde se en VPS-match efter 10 år i stan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!