onsdag 5 augusti 2015

När framtiden klarnar, lite

Vi kan ju säga som såhär att stressen har tagit över hand och zuperzindi har börjat komma fram. Imorgon är dagen med stort d, bokstavligen. Deadlinen för teorin är kommen. (alltså SORII att jag tjatar så mycket om gradun, men huvudet är fullt med typ källhänvisningar och Vygotskij och tandemprinciper och) Det börjar gå på det sista och jag är mitt uppe i hela processen. Skrev gradu i nästan 9 timmar idag. Huvudet tänkt pettää. Ligger pikilite efter men tror det fixar sig imorgon. Det är liksom lite pakko.

Hade mitt samtalsmöte med ämnesansvarige i Åbo idag! Kan säga som så att framtiden är lite ljusare, eftersom vi äntligen fick uppordnat vilka sista 60 studiepoäng jag ska läsa under mitt sista studieår. Kan meddela att dessa studiepoäng har orsakat mig huvudbry ända sedan början av våren, så nu känns det lite bättre. Vet inte var jag ska vara och när, men åtminstone svaren på frågan vad. 

Huvudet klarnade lite till när jag kom hem och första Taneli gjorde var att dra med mig på en timmes lenkki. Kändes helt behövligt efter idag. Tänkt ändå flipp när vi kom hem och jag insåg att klockan var 19:45. Vart försvinner mina timmar? Det är typ dags att gå och sova nu?

Imorgon kör vi slutrushen för den här gången. Sen lovar jag att hålla käft om gradun, åtminstone några dagar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!