lördag 29 augusti 2015

Lidl i mitt hjärta

Idag hade jag mitt sista arbetsskift vid Lidl i Jakobstad. Det är inte säkert än ifall jag får förflyttning till Åbo eller inte, men pessimist som jag är tror jag inte att det går vägen... När jag plockade bort alla arbetskläder och lämnade in nycklarna kändes det nog lite i hjärtat. 3½ år har jag jobbat där, en av de bästa arbetsplatser jag har haft. Klart allt är upp och ner ibland, men Lidl har en förmåga att dra alla de bästa arbetarna till sig = bästa arbetskamraterna. Sen har Lidl ett smart och roligt koncept som gör att arbetet alltid är omväxlande. Hur bra som helst.

Slut me lååvorde. Drar en femton bilders recap istället av mina arbetsår. Jag har faktiskt sållat ut bilder, så vaa glad att di int e na fleir! Here we go!


21 maj 2012. Första firmafesten med bästa Vaasan keskusta-shacki!

14 september 2012. Min första dokumenterade workselfie .

14 april 2013. Behöver int fara på gym då man drar några hundra kilos kaljalavar.

16 april 2013. workselfie igen!

14 maj 2013. Firmafest nummer två, vikingamiddag i Solf!

14 maj 2013. Vem är människan? Känd mig hot i vikingsutstyrsel.

9 juni 2013. Afterworkselfie i ett svettigt Vasa.

19 mars 2014. Leiskamuutos, vi byggde om Lidl på en natt.

22 mars 2014. Rökpaus kl 9 på morgonskift och våren kom till Vasa.

14 maj 2014. En bild som jag skickade åt alla på jobbet och bara "KUNDER!11!1". Älskar när de tappar skit på golvet och sen går iväg som att inget har hänt. När arbetare står och ser på.


2 augusti 2014. Hälsade på ett annat Lidl, denna gång i Ekenäs!

15 augusti 2014. Vet inte alltid om man ska skratta eller gråta under lagerarbete.

21 april 2015. Hahaha alltså jag hade glömt den här... Jag och Jenna städade ur mitt skåp och hittade gamla Grillimaisteri-tröjor som Jenna ville... pimpa...

14 augusti 2015. Min senaste jobbselfie, även den sista :((( Här i jeppis!


Hej, kerran Lidlilainen, aina Lidlilainen. Taattua laatua! (utom våra förpackningar för färska bär. Di e helt skit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!