fredag 14 augusti 2015

Hur det är att jobba i kassa

Helluuu people! Veckoslutstaggade? I can tell I am! Efter jobbet hjälpte jag min mor att välja ut nya brillz och dagen avslutades med att hon släpade med mig till gymmet. Tur var väl det, kände mig så sjukt slö. Imorgon blir det jobb, ska se ifall jag orkar på en lenkki från morgonen. På kvällssidan har bästa moffa kalas, och sen ska vi shakeshakeshake, shake our booootyys, shake ou... Ja ni fattar.

Nånsin funderat på hur det är att jobba i kassa? Tänkte jag skulle ge er en liten titt från insidan. Det lönar sig dock att inte ta listan så seriöst, oftast är det helt kul. Men ibland känns det även såhär:


När du är trött i kassan och en bekant kommer i din kö:




Hur du känner när kunden säger: "KUNDEN HAR ALLTID RÄTT!!1!!"




...men hur du egentligen reagerar:




Hur du känner dig när du får tröttryck i kassan sista timmen av morgonskiftet:




När man försöker slippa framåt med en lava och en kund ska stå precis mitt i vägen. 
hela tiden.




När kunder tycker man är bäst för att man öppnar deras påsar:




När man inte riktigt hör vad en kund säger... för fjärde gången:




Det roligaste skämtet: "Jasså koden tar int, DEN ÄR SÄKERT GRATIS HEEEH!1!1"




När man har ett skitlångt skift och äntligen får gå på paus:




Men sen, så är det faktiskt oftast kunderna och ens arbetskompisar som gör ens dag:


2 kommentarer:

Här finns rum för ett moi. Pling!