tisdag 4 augusti 2015

Another day another dollar


Upp med tuppen, pigg som en spigg! Eller ditåt. Är väldigt trögstartad om morgonen. Känner mig mest som bilden ovanför för tillfället när jag försöker sätta mig in i dagens teorier.

Ifall någon undrar inom vilket projekt jag skriver min avhandling, så är det inom ämnet finska och klasstandem.  Klasstandem är alltså ett projekt som har utförts 2012-2015 inom ramen för Åbo Akademis och Vasa universitets gemensamma flerspråkighetsinstitet. Läs mer på klasstandems hemsida!

Men hej, augusti, bästa månaden på året! Höst, nystart, terminstart, min födelsedag och så vidare. Mitt augusti går antagligen mest i tentläsningens- och graduskrivandets tecken, men i alla fall. Tog tummen ur igår och skickade e-mail till ämnesanvarige på ÅA i Åbo och har imorgon samtalsmöte för att reda ut vad jag i slutändan måste studera. Hoppas att nånting gott kommer ur det samtalet.

Dagens utsikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!