onsdag 29 juli 2015

Maijus jungfrutur

Nåjaa, nu har jag hittat hem tillbaka! Myser sönder mig själv med en tekopp och ett avsnitt Welcome to Sweden före sängen. Har som sagt tagit Maiju på hennes jungfrutur idag, det blev en vända fram och tillbaka till mina morföräldrar i Bäckby, Esse.

Mina morföräldrar är bäst. De är så next level som man bara kan bli som mommo & moffa. De bor ute på landet i en gård omgiven av åkrar. De har alltid bott där, sålänge jag minns. De är precis det som jag vill vara vid deras ålder. Fulla av livsvisdom med glimten i ögat, omgiven av familj. De är något av det dyraste jag har.

Min mormor har väldigt gröna fingrar och deras hem är omgivet av blommor av alla dess slag. Förutom det har hon lite dille på tomatplantor och annat odlingsbart. "Du har så fullt upp me jordbrukase", sa moffa. 

Dagen har bestått av mat och dopp som sig bör och en liten promenad med mommo. Bästa avslappningen ever.

Har man inte fotat det har det inte hänt!

Världens bästa moffa. Redo för päärona, pikkalaka å korvi.

Världens mest misslyckade selfie, men världens finaste mommo.









Pa to ta na kako?

Så jäkla fint på landet.



... och jo, Maiju rulla bra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!