söndag 3 december 2017

Helgen i Jakobstad

I fredags runt klockan 10 åkte jag ut till Arlanda för att flyga hem till Jakobstad. Tycker det är så assmidigt att man kan flyga direkt från Stockholm till Kronoby, bara en halvtimme hemifrån, även om Nextjet inte alltid är det mest stabila företaget att flyga med. Ofta förseningar eller annat crap... Men orkar man med det emellanåt så är det nog helt värt det jämfört med att flyga till Vasa när man ska hem.

Fattar inte hur jag alltid blir så sövd när jag flyger. Det spelar ingen roll hur jag än försöker hålla mig vaken eller distrahera mig - när flyget har varit i luften i typ 30 minuter somnar jag som en klubbad säl.


Orsaken till mitt helgbesök var att min syster äntligen blev utexaminerad kosmetolog! Tyvärr missade jag själva examenstillfället med några timmar, men efter att jag hade landat plockade Sara & Victor upp mig, innan hela familjen träffades för en middag på Sesam inne i stan.

Skyller kvalitén på pappas skakiga hand och halvdålig belysning.

Några timmar senare kom Taneli med nästa flyg, så då fick jag åka iväg för att hämta upp honom.

På lördag var det festförberedelser hela dagen lång, för från klockan fyra framåt hade vi bjudit in gäster till Piehi sportstuga bakom Snellmans. Tillställningen blev väldigt lyckad med en massa gäster, och även om vi inte hade satt in några extra medhjälpare i köket så hann vi ändå bra variera mellan att mingla, dricka kaffe och diska. På kvällen kom Saras vänner för att fira, men där kring 21:30 var jag så genomslut att jag & T åkte hem. Grät i bilen hela vägen hem för att jag var så förbannat trött. Har kört i ett nu tre veckor i sträck med utvecklingssamtal, vernissage och julfestövningar, och ungefär den här tiden på året är jag verkligen som allra tröttast. Även om jag älskar att träffa en massa folk så drar det verkligen all energi ur mig, och jag har knappt hunnit ha någon egentid alls innan jag åkte hem i fredags. Så ja - det var en fantastiskt rolig dag, men gudars vad jag ändå sov gott inatt. 

En utexaminerad systra mi // Hann t.o.m. ta en vettig selfie av oss två.

Familjen 💜💜

Idag har jag och T varit på en långpromenad innan jag körde honom till flyget. Jag har själv så många övertidstimmar att ta ut att jag valde att ta en extra dag ledigt och åker därför hem först imorgon kväll. En helg blir nog annars så sjukt kort när man flyger fram och tillbaka. När jag hade släppt av Taneli körde jag vidare mot Vörå  för att träffa mina tre favoritbrudar. Det är så mycket lättare nu när två av dem bor i Vörå och en i Veikars - det är egentligen bara jag som bor lite längre bort då vi ska träffas. Tycker ändå att det är rätt jobbigt att de är så långt borta största delen av tiden, men vi försöker ju träffas så ofta som vi har tid och hinner. Vi käkade tacopaj, pratade skit och drack glögg. Bästa sättet att avsluta första advent är med sina bästa vänner. 

1 kommentar:

  1. Jaa! Jag satt och funderade i optima om det var din syster, min syster blev nämligen också färdig kosmetolog i fredas :D Vi körde kalas på lördan o ändå blev de stressit med allt som skulle göras före gästerna anlände...

    SvaraRadera

Här finns rum för ett moi. Pling!