fredag 8 september 2017

Back at it

Helluuu! Hälsningar från Mariefred. Har precis avslutat vår tredje skolvecka och det börjar småningom kännas som att man har landat. Har ju tvåor i år (!!) och ojojoj vilken skillnad från att ha sexor. Kunde skriva ett helt skilt inlägg om det egentligen. Det tog en stund för fröken att fatta vilken nivå de ligger på, om vi säger som så. Men som sagt, det börjar kännas som att man småningom är inne i den värld som åtta-åringarna lever i!

Känns som att de 5 senaste veckorna sen jag kom hit har gått så snabbt, så gick igenom mina foton på telefonen för att snabbt uppdatera er lite om LIFVET. Här är väl lite sånt som är värt att nämna.


Flytten gick väl skapligt bra, förutom att jag hade med mig typ 60 kg packning när jag kom. Fattar inte hur mycket jag samlar på mig varje gång - hade dessutom med mig massor hit när jag kom och flyttade över lite grejs i somras. Bor ju som sagt ute i Mariefred nu, och även om man får hälsa på halva byn bara för att man går till butiken så måste jag nog säga att jag trivs bättre här än inne i Stockholm. Iallafall med tanke på att jag har 5 minuters gångväg till jobbet jämfört med 1,5h med bil som förra året. Det är ju verkligen en idyll att få bo här. Lugnt, och nära till nästan allt.

Och hallå, vadå snygg köksmatta. Fick också en Villfarelser-tavla av de bästa i födelsedagspresent, och nu väntar den bara på att få hänga i hallen. "Jag hade stickat mig en offerkofta. Nu jävlar var jag redo att bli kränkt". Enda som kan vara bättre än det är en actual kofta med texten på, känner jag.



Livet är ytterligare lite mer på rade sen jag a) äntligen fick fixat ett gymkort och b) tog mig till en vettig tandläkare. Testade båda gymmen i byn och föll för det mindre, 24/7-gymmet Gym1. 3 fucking minuter hemifrån, for realz. No excuses, eller hur det nu var.

Jag och min tandläkarskräck då. Hade sådana problem med tandköttet när jag kom tillbaka till Sverige att jag var helt säker på att det var tandlossning på gång. Har inte skrapat tandsten på typ 6 år, och därför hade det nu bildats luftfickor i tandköttet som skapade en inflammation. Fick tips om en tandläkare en halv minut bort, och gick till Anette på Gripsholms tandläkeri. En så empatisk och förstående tandläkare har jag aldrig träffat på förr. <3 Har en ny tid 20.9 och är inte ens rädd. Och mina tänder mår äntligen bra!


Yes, ni ser rätt! Det är alltså ridskor som jag har shoppat *heart-eye-emoji*. På måndag börjar äntligen en nybörjarkurs i ridning för vuxna som jag är anmäld till, och jag är så taggad att jag bara AAAAAAAAAAHH. Fatta, en barndomsdröm. Äntligen får jag hänga med heppan en dag i veckan!

 

Min födelsedag kom och gick, och nu är jag då hela chu-shuu år. Kan fasen inte uttala skiten rätt än heller. Vi firade stort med hotell, restaurang och fest inne i Stokis, och gud vad roligt vi hade! Jag hade t.o.m. på mig min åtta år gamla håll-käften-klänning, hähää.


Sen har jag även hängt en hel del med dessa pinglor. <3 Det bästa med att komma tillbaka hit är ju nog att äntligen ha kollegorna nära igen. Tror nästan att jag har det bästa kollegiet i världen, såheså.

Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!