lördag 17 december 2016

Konnichiwa!

Huhhu. Kände att jag måste ta en liten paus efter stormen kring mental ohälsa. Det blev så mycket överallt och tusen åsikter skulle sägas och delas och sägas emot. Jag tror det som är mest viktigt att komma ihåg är A) All mental ohälsa måste tas på allvar och B) Vad man än säger så kommer alltid någon att bli sårad på sätt eller annat. Så låt oss därför uttrycka våra åsikter med eftertanke. Låt oss även komma ihåg att det är inte alltid vårt fel om nån "tar på näsan". Peace and löv.

Från det ena till det andra, låt mig berätta om en spännande nyhet! Taneli (teh boyfriend) studerar nu sitt sista år på Handelshögskolan här i Stockholm, och i januari kommer han att åka på utbyte till Tokyo (!!1!11) i cirka tre månader. Hej distansförhållande, kul att du höll dig borta i åtminstone ett halvt år. Skit samma - jag är otroligt glad för hans skull att han får den här chansen, och jag har varit positiv till hans utbyte all along.

FÖR. Detta innebär ju att jag också får resa lite. För sisådär tre minuter sen satte jag mina besparingar på en tur-retur-biljett till Tokyo under sportlovet vecka 8. OKEJ SÅ JAG ÄR SÅ JÄVLA PSYCHED

Han ska alltså studera på ett universitet i Yokohama. Yokohama är den näststörsta staden i Japan och residensstad i Kanagawa prefekturen. Staden är en del av det som kallas "stortokyo".

Nä, alltså jag har i princip ingen aning om vad jag pratar om. Lite pinsamt att vara så opåläst innan man beställer en resa, men ja, jag har ju två månader på mig här.

Nu till min fråga: Är det någon där ute som har besökt Tokyo, och möjligtvis Yokohama? Vad får man INTE missa? Vad behöver man känna till om kulturen? Och den viktigaste frågan - Var lönar det sig att BO? Hotell, air b'n'b?  Hit me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!