tisdag 2 augusti 2016

Tillbaka från flyttsvackan

Helluu! Alltså förlåt för dålig uppdatering, har varit i en liten flyttsvacka här. Har haft folk som har skickat på facebook och frågot om jag har nån telefon ännu, och vet ni - snelturken kom tillbaka med min telefon. Det tog visserligen fyra timmar och att min syster stalkade honom med några telefonsamtal, men iallafall! Gav honom lite pengar som tack, som han skulle ge vidare till kyrkan. Fint så.

Som sagt, har haft något av en flyttsvacka. Borde ha räknat med det, eftersom samma sak händer nästan alltid när jag flyttar. Första dan är allt hellurei och roligt, men i något skede kommer flyttdeppen. Då blir jag ledsen och känner mig ensam och instängd (helt utan orsak, egentligen). Lite som en fantom-depp! Handlade, var ut och gå en sväng och en gång till gymmet, men annars låg jag i princip bara hemma i två dagar och kollade FRIENDS i ett sträck. Igårkväll när jag pratade med Taneli kom tyck-synd-om-mig-gråten. Något i stil med "UÄÄÄH JAG ÄR SÅ ENSAAAM YYYH JAG BARA LIIGGER HÄÄR UÄÄH TÄNK OM JAG INTE KLARAR MITT JOBB JAG ÄR SÅ NERVÖS UÄÄÄH" och Taneli ba 



Så idag är läget mycket bättre. Det krävdes att få fulgråta lite. Posten började äntligen funka och jag fick mitt personnummer. Har pratat både med PostNord och Skatteverket men ingen vet varifrån den gröna lappen har kommit? Oh well. Nu kan jag iallafall ansöka om ID-kort, vilket tar ytterligare 3 veckor att få. ALLT. ÄR. SÅ. TRÖGT. Kan liksom inte öppna konto före jag har mitt ID-kort.



Teh babe vid Café Fåtöljen vid Södermalm

Har dock hängt med denna pingla idag, fikat (!) och shoppat lite. Hittade en Filippa K.- t-skjorta inne vid en loppis med märkeskläder, köpte asbilligt nya sandaler (och slängde mina gamla) och solglasögon.

Liivi böri sakta men säkert va på rade. 

2 kommentarer:

  1. No ere väl vanliga posten som e skyldig till den märkliga lappen :) när man googlar på ISU så hittar man sånhe info: "Postens system ISU, Informationssystem utdelning, som syftar till att Posten ska hitta rätt mottagare på rätt adress".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, googla samma så därför trodd jag å att he sko vara posten! Tycker bara att he konstigt att hon jag prata i telefon med int hadd nån aning alls :D Men jag fick ju min post sen på tisdag, posten svängd till sverige först då så he kan ju bero på att de måsta bära ut ett svenskt brev åt mig före, fast jag i själva postsystemet inte kanske hadd nån adress då ännu :D

      Radera

Här finns rum för ett moi. Pling!