måndag 25 juli 2016

Jakobs dagar 2016

Liksom halva Österbotten var jag hemma i Jakobstad under helgen för att fira Jakobs dagar. Jobbade under början av veckan, och på torsdagkväll när jag kom hem efter att ha cyklat i sju timmar var jag för trött för att ta mig ut. På fredag och på lördag var jag ändå igång igen!

På fredan for jag ut och gå en sväng till stan med syster. Gick vid marknaden och tittade på grejer. Jag började blöda näsblod (?) som en vårbäck inne vid Fredrika, så mor kom störtande hemifrån med vatten och magnesium (som hon sen glömde :D). När situationen var uppredd satte vi oss i Skolparken och picnickade med bär och ärtor. 


På kvällen hade jag och mina barndomsvänner planerat att träffas hemma hos Ronja i Larsmo för god mat, dricka och catch up. I och med att jag bott rätt långt borta har jag inte varit på en tjejkväll med alla brudarna på två år, så det var sjukt roligt att se alla igen. Heidi lär jag se snart igen, eftersom även hon jobbar i Stockholm. I natten fortsatte vi in mot stan och satt en stund på terassen vid Black Sheep.




På lördan gick jag en sväng med mor och syster på gammaldagstorg. I vanlig ordning såg man en massa fint, men köpte inget. Hittade dock en perfekt kjol inne vid Lindex att ha på jobb i höst! På kvällen for jag med mina föräldrar en sväng till Forsby för att fira min kusin, innan det var dags för fest igen. Spenderade kvällen med min fina mellansyster Sofia och hennes Alex, väl inne i stan träffade vi en massa bekanta innan vi mötte upp med minstingsystern Sara och hennes Victor. Natten dansade vi sen bort på Melody. Bästa kvällen på lääänge, hade så otroligt roligt! Somnade väl där kring halv sex, vilket säger en del.



Söndan var slö men sjukt skön - åkte båt med mamma, pappa och Sara ut till Hästöskata för lite Skataburger och glass. Ett perfekt avslut på en helt perfekt helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!