fredag 13 maj 2016

Tankar från en båt 2.0

// Vårt kvarter, sett från Alviksstranden // 
// Alltså fiskbensparketten som finns i hela lägenheten, så sjukt fin <3 // 
// Viking Grace frukostbuffé är inte skit //

Sitter på båten på väg tillbaka till Åbo och kan äntligen slappna av lite. Måste faktiskt säga att jag är glad att jag valde att ta dagsbåten istället för kvällsbåten - nu har jag 10 timmar framför mig som jag inte kan kan göra så mycket annat än läsa och kolla Game of Thrones (ja, ska försöka ta mig genom serien nu!) Jag har bilen med mig på båten, förde som sagt över en billast med mina grejer. Bilen har nog aldrig varit så full tidigare! Det blev lite av en av och an -pikavisiitti, men skulle som sagt bara dit ett dygn och flytta in mina saker.

Hade Maria med mig på vägen till Stockholm, vilket naturligtvis gjorde resan mycket gemytlig! Det är lite crazy att köra i Stockholm när man är ovan, men det gick nog helt bra. Vi mötte upp med Jonna för lunch igår vid Fridhemsplan och Phil's Burger - så sjukt gott! Bilder kan ni glömma, maten försvann snabbare än den kom in. Har inte sett Jonna på säkert 5 år, så det var roligt att catcha upp lite :)

Det känns lite bättre att komma över till Stockholm från hösten nu när även mina grejer är där. Det är lite känsligt att flytta in på en annans revir (det har ändå varit Tanelis lägenhet i ett år nu), även om vi båda vill bo tillsammans i den här lägenheten. Men det kommer gå så bra så! Jag är så glad över att äntligen få flytta in tillbaka med my man <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!