måndag 4 april 2016

LONDON del 3

Hej på er! Tänkte nästan glömma bort att jag hade en sista del av London-resan som jag ännu ville dela med mig.




Frukosten på hotellet var antagligen det bästa på hela resan, I kid' you not. Vi hade en "all inclusive"-frukost, vilket innebar att vi hade tillgång till en otrolig frukostbuffé, och på det fick vi ännu alltid beställa en varm frukosträtt som extra. Taneli beställde alltid Great brittish-breakfast (bönor, korv, ägg, bacon, blodpudding... you name it), medan min egen favorit blev de amerikanska pannkakorna med lönnsirap och bacon på sidan om. Sen beställde jag också med ägg och spenat. Herregud vad gott det var.




    

På måndan hade jag ännu massor med pund på fickan (det blev en sjukt billig resa ska jag säga er!) och bestämde mig för att gå i affärerna på Oxford street innan flyget. Var så otroligt ivrig att besöka Forever 21, har inte varit där sen jag bodde i USA 2010. Fick dock inse att tjejen har blivit äldre och inte är F21:s målgrupp längre, haha.

Vad köpte jag då? Jo, inget. Hade grym stress eftersom jag visste att jag bara hade ett visst antal timmar på mig, och då blir jag helt stirrig och kan inte shoppa. Sen var jag egentligen inte heller i behov av något, och kände att det då var onödigt att shoppa "bara för att jag är i London". Så kan man ju inte hålla på. 

All in all så är jag nöjd med vår resa. Vi tog dagarna lite som de kom, vilket var skönt, men jag vet att vi skulle ha hunnit med så mycket mer om vi skulle ha planerat bättre. Men alltid lär man sig något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!