söndag 29 november 2015

Söndagslistan: Intervju med mig



Hur känns det, såhär på en söndag? Helt okej, skulle helst ignorera vardagen och bara stanna här hemhemma i Jeppis, men det hjälps inte. 

Hur har din vecka varit? Un-der-bar, Har ENBART träffat underbara människor, hela tiden. Sen att jag är ganska (läs: jävligt) ångestfylld för att jag har skjutit upp alla måsten i en vecka, det är en annan sak. Behövde den här kärleksveckan.

Vill du dela med dig av två bilder från veckan som varit? 


 
Glädjen med supersnön i Vasa i måndags // Bakade pepparkakor med prinsen idag.


Vilka tre saker har varit roligast med veckan som varit? Victorias födisfest och Ollis i tisdags, att jag blev invald i FSLF:s styrelse i torsdags och varje stund som jag har spenderat med prinsen. <3

Har något viktigt hänt som du vill dela med dig av? Jo, jag har sett denna superviktiga, tunga och vackra dokumentär. Den ska du också se. Gör inte som jag och se den ensam, jag skulle gärna ha haft någon att ventilera med efteråt.

Vad tänkte du göra imorgon då? Nå imorgon åker jag tillbaka till Åbo.

Imorgon är sista dan av november, är du taggad inför december? Alltså november har ju gått så sjukt snabbt att jag har inte hunnit med alls. För tillfället är jag väldigt upp och ner, känner ångest inför december p.g.a. uppskjutna skolarbeten.

Vad har du att vänta före julafton? Förutom jävla mycket plugg även en massa skoj! På tisdag har vi pepparkaksbak med ämneslärarna, på torsdag är det glöggrunda och på fredag spex. Sen är det också Jodelsitz, ska en sväng till Helsingfors och hälsa på svärisarna... Ja du hör ju. Fullt ös!

Tycker du något speciellt är på tapeten före jul? Tycker det har varit en massa snack om hur man som vuxen inte ska köpa julklappar eller hur man inte ska önska sig något... Jaja, jag kanske stöder konsumtionshysterin, men jag ÄLSKAR paket, både att ge och få. Det tycker jag också är okej. 

Det som jag DÄREMOT inte tycker är okej är att köpa "bara för att". Vill gärna att det jag ger och får har en funktion. Sen att gemenskapen osv. är viktigare på julen än julklapparna behöver vi inte ens diskutera, det är självklart. (PINGPING! Update. Läs Amandas inlägg.)

Berätta en hemlis! Har faktiskt en hemlis (noshit) som är bloggrelaterat, men den avslöjar jag imorgon! Har hållit tyst om den sedan början av september, så är riktigt taggad!

En sista hälsning? Min hälsning går till min fina MOMMO! Tack för kaffi ikväll och för att du är min trogna bloggläsare, du är bäst! Ska sii om ja får fram stickstickona i Åbo :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!