torsdag 17 september 2015

Innan regnet kommer

Som en del av vår avslutande praktik ska vi ordna en utedag för hela treans och fyrans årskurs. Cirkagurka 100 glada elever. Vi kommer att befinna oss i skogen vid Öjen, som är ett helt fantastiskt ställe för utepedagogik. Vi kör på stationsövningar, min kommer att vara som en blandning av storyline (lärare i roll) och matteproblematik. Vad kul det låter!

Det ska spöregna imorgon. Regna spik och blixtar och dunder, dyblöta ungar och magiska under. Tre droppar och svart himmel, men ute är vi ändå. Vi var och placerade ut stationerna idag i regnet, och enda riktigt positiva är att det finns mycket träd = regnet slipper inte igenom lika ihärdigt. Ska vi hoppas.

Vi lär ju se senast på måndag hur många som ligger hemma förkylda, vet bara att jag personligen redan har en skojig förkylning på gång.

MED POSITIVITET KOMMER VI LÅNGT. tagga tagga tagga

 Riktigt glada tjejer ute i regnet.

 Speciellt glad var Emilia med sin fina regnponcho. 

MEN DET FANNS MASSA BLÅBÄR! Stora som bara vaa!

 Här ser ni skogsvaktarens sovkrypin,
 a.k.a. mitt regnskydd där jag kan äta snacks när inte ungarna är där.

Random bild tänker ni. MEN på snacksuppköp i cittari hittade jag en prisvärd dammsugare, och fotade för att påminna mig själv om att hämta en i helgen i Jeppis. jihuu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!