onsdag 19 augusti 2015

Strandsälarna

Dagens träning bestod av cykeltur fram och tillbaka till Fäboda, inte mycket men ändå bättre än ingenting! Innan vi slapp iväg blev det lite krångel då Jessica hade låst ut sig själv och hundarna. Som tur bor vi nästan grannar, så jag fick lite finbesök medan Jessica hämtade nyckel från stan. 


Cirka här hade Jessica tomt däck, problemet blev lite större då hon inte kunde hantera sin styrka och rev cykelpumpen i två bitar när hon pumpade så ihärdigt :') Men glada i hågen kom vi fram.

Min jäkla fina selfie som min familj fick ta del av // Yay, årets första dopp!

Planen var att äta lunch vid Fäboda kaffestuga, men in i veckan öppnar de tydligen först kl. 17..? Vi var dock förberedda med plommon och nötter. Hela stranddagen vigdes egentligen åt tentläsningen, förutom då vi doppade oss (jag för första gången i sommar...höst....). Jessi kände kreativiteten flöda.






Det blev en sen lunch/middag vid Friends & Burgers i stan istället. Jag testade deras caesarsallad som var helt 4/5. Gillar deras koncept skarpt, även om jag var lite fundersam när de öppnade eftersom alla hade så olika åsikter om maten. Tycker ändå att de nu har hittat ett fungerande koncept. Så blir man ju mätt också! Tycker verkligen det är värt ett besök ifall ni rör er i Jakobstadstrakten.

På kvällens agenda: gradun och resultatredovisningen. heja vad roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!