onsdag 22 juli 2015

I'm back!

Helloou! Jag är återuppstånden! Vem sko nu ha troodd he?


Efter en bloggpaus på cirkus sisådär fem år började det klia i fingrarna och jag kände att det var dags för nya tag. Så nu provar vi: ny blogg, nytt bloggnamn men samma kvinna, även om lite äldre och mognare. (säger vi)

Vem är jag? Jag heter Cindy, är 24 år gammal och kommer ursprungligen från Jakobstad. Jag har studerat och bott i Vasa i nästan 10 år. Jag tog studenten och blev utbildad ungdoms- och fritidsinstruktör vid FKF innan jag tog ett mellanår och jobbade som au pair i New York 2009-2010. Tiden där var väldigt omvälvande, och flera av er läste kanske min blogg hondee som jag skrev då.Ett mellanår blev till två och jag valde att jobba ett år som personlig assistent och pizzabagare innan jag kom in på klasslärarutbildningen vid PF i Vasa 2011. Planen är att utexamineras nästa vår som klasslärare och ämneslärare i finska med högstadie/gymnasiebehörighet.

Utanför Bryant Park på Manhattan / Min bästa vän, familjens minischnauzer Murphy


28 april 2011 träffade jag min pojkvän Taneli på en Petri Nygård-keikka vid Fontana i Vasa (VA ROMANTISKT tänker ni). 2012 flyttade vi ihop och i dagens läge är vi särbo sedan början av sommaren. Till hösten flyttar han till Stockholm för att studera ett internationellt magisterprogram vid Handelshögskolan, medan jag flyttar till Åbo för att läsa finska under mitt sista år som lärarstuderande.

Jag och T i Rom förra hösten/LeMoon på SYHfilisrace 2015

För tillfället bor jag över sommaren hemma hos föräldrarna i Jakobstad och jobbar deltid på LIDL. Annars så tränar jag och försöker skriva på min pro gradu samt pendlar till Vasa för kärleken. Umgås med världens bästa familj och vänner. Läser en bok. Försöker varva ner efter att ha haft på ett sjukt högt tempo i många år. That's about it!

I min blogg får ni läsa om det som kommer emot. Funderade på hur jag ska definiera min blogg, men det sket sig. Så vi får se vad det blir till! 

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!