måndag 5 november 2018

Saker jag är tacksam över idag


Att mina tester som jag tog hos barnmorskan var normala och att jag inte hade några cellförändringar. Jag trodde nog inte heller att det skulle vara nån fara, men har sett andra tro det samma och sen få reda på att de ändå har förändringar. Med cancer i släkten så kan man heller aldrig vara nog säker. Så tack kroppen, bra jobbat.

Att jag ska hem till Finland på lördag. Jag älskar allt med den bekanta riksåttan, Kotipizza, att ha vänner och familj nära, mamma och pappas insjunkna soffa, promenad kring rådhusgatan, Jeppis Gym och Supermarket. Aah. Let my soul rest. Ser så mycket fram emot att jag ska träffa folk, skriva, sticka, läsa och träna. "Bara få vaa".

Att vi äntligen fått bilen genom registreringsbesiktningen och fått svenska plåtar. Nu har vi problemet med att få fast dem också (måste byta hela "hållaren" för plåten och skulle behöva en borr), men livet känns ändå lite lättare när man ändå har rott allt pappersarbete och kontroller i hamn.

Att jag mot alla odds lärde mig att sticka. Det skulle jag aldrig ha trott efter att det i lågstadiet tog mig ett år (!) nästan att bli klar med ett par vantar (eller var det sockor?) Stickningen ger mig sån ro i hjärtat och är väldigt meditativt. Få saker får mig att kunna fokusera på en enda sak som stickningen.

Vår söta huskatt Torsten. Hen heter väl inte Torsten egentligen, men T började kalla katten för det namnet, and then it just stuck. Våra grannar på första våningen äger hen, men alltid nu som då är katten utanför ytterdörren till huset och då får man mysa lite. Så otroligt fin och gör mig alltid lika glad 💜 

Min fina andra hälft. Inte fasen är han alltid lätt att leva med, men det är verkligen inte jag heller. Vår vardag är som en berg- och dalbana där vi i ena stunden surar och slåss och jag kommer på mig själv med att ropa MEN KAN DU BARA GÅ BOOOOOOORT för att jag är så irriterad, och i andra stunden kramas och myser vi. Vi är väldigt många om att ofta vara nära varandra, ger varandra kommentarer och påminna varandra om att vi älskar varandra. Vi är väääldigt olika - gillar helt olika genrer av filmer, böcker och poddar - och det är inte lätt när vi ska ha filmkväll, ska jag säga er. Men vi är ändå måna om att ändå hitta på saker ihop - åka och handla, träna, gå på en promenad eller läsa sida vid sida. Det finns nog ingen heller som jag har så hetsiga diskussioner med om världsproblem. 😅 Men hur sur jag än är - i slutet av dan skulle jag aldrig byta bort honom. Mitt liv är lite helare när han är med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!