fredag 7 juli 2017

Mom tag

Helluu! Idag är jag med familjens kvinnskapi till Tammersfors och inhandlar butiksprodukter hela dan. Har därför *tadaaaa* schemalagt ett inlägg åt er! 

Daniela hade för ca en månad sen publicerat en mom tag på sin blogg som jag tyckte var sjukt kul. Ännu roligare är det att jag sparade frågorna i ett utkast, och har nu äntligen haft tid att fråga mor min om hennes förstfödde (läs: jag, jå). 

Min mamma är en av mina bästa vänner. Hon är, som jag, lite galen och knäpp, och väldigt hipp "för sin ålder". Lol int för att hon är gammal eller så, men iallafall. Jag vill även upplysa er om att vi gjorde taggen sjukt sent en kväll när båda var trötta, så den kan vara lite... ja. Håll till godo! <3


1. Hurudan var Cindy som liten?
Mammas svar: Envis och charmig. Väldigt envis. Gullig och myspys!

2. Hurudan var Cindy i tonåren?
Mammas svar: Pass. (..........)
Pappa kommenterar emellan "Vi hoppar över den tiden". (......)
....Gick sin egen väg. Omvälvande på många sätt, på gott och ont. 

3. Hurudan var Cindy i skolan?
Mammas svar: Betygen var ju bra, jättebra. Sen skulle du ju vara med överallt. Platsade du inte i fotbollslaget for du med som saftbärare, bara du fick vara med. Men intelligent och framåt.

4. Om hon inte hade fått namnet Cindy, vad skulle hon heta då?
Mammas svar: Frida eller Ronja!

5. Berätta om ett fint minne med Cindy:
Mammas svar: Vi har ju fina minnen mest hela tiden! Men ifall man måste välja ett minne så... När du blev född, faktiskt. Eller sen minns jag när vi var på en julfest i Vestersundsby och du dansade omkring bland alla ensam för dig själv, och alla tittade på dig sådär som folk gör när de ser ett gulligt och charmigt barn.


6. Påminner du och Cindy om varandra?
Mammas svar: Jååå, på gott och ont!

7. Vilka likheter har ni?
Mammas svar: Fostrande till sättet, och båda har alltid rätt, speciellt i fostrande frågor heeheh. Både två är 'ampper' (=envis/kort stubin typ), men du är nog mer ampper. Jokrar båda två, och känsliga. Sen har vi båda bajshumor! och gillar musik! Jättemyki!

8. Vilka olikheter har ni?
Mammas svar: Du är mycket mer framåt och tävlingsinriktad. Du är också mer äventyrslysten och vågar ta för dig mer av livet. Sen har du bättre lokalsinne också...

9. Bråkar ni ofta?
Mammas svar: Vi bråkar inte, vi "kinar" (= gnabbas). Det gör vi varje dag! I alla sammanhang!

10. Vad är det dummaste Cindy har gjort?
Mammas svar: När du som 19-åring blev utkastad från ditt au pair-hem i USA 2 veckor innan hemresa och vägrade komma hem direkt, utan istället drev omkring i princip hemlös mellan olika vänner. Tappade bort telefonen och pengarna, och man fick inte tag i dig.


11. Vilka tycker du är Cindys bästa egenskaper?
Mammas svar: Du har utvecklats till en mycket empatisk kvinna, vilket du inte var förr. (thanks mom, men jå de sant. I was a bitch) Så empatin, men också humorn och engagemanget!

12. Har Cindy någon konstig vana?
Mammas svar: När du kör bil lutar du dig framåt mot ratten och ser ut som när en gammal tant kör. Och när du fokuserar på nåt spänner du ihop munnen på ett fånigt sätt. Sen ropar du alltid riktigt högt när du "pratar" när vi är i butiken!

Håll i er, här kommer Cindy...

13. Finns det något Cindy gör som du retar dig på?
Mammas svar: Att du talar över folk ibland. Ropar i butiken, heheh. Kan ha "liiiiiite" svårt att ta det på ett moget sätt om jag tillrättavisar dig...

14. Skulle du göra något annorlunda om du fick uppfostra Cindy på nytt?
Mammas svar: Svårt att säga, då du ändå alltid har gått din egen väg. Men jag borde kanske ha haft mer tålamod, men inte vet jag... Du har ju liksom lite uppfostrat dig själv.

15. När har du varit som stoltast över Cindy?
Mammas svar: Varje dag. (Min kommentar: mehhh) ...DET ÄR SANT1!!!1!!



16. Beskriv hurudan den perfekta mannen för Cindy är:
Mammas svar: Fötterna på jorden. Ska kunna ta dig i famnen då det behövs. Måste vara intelligent, och ha ett intellekt så att ni kan diskutera. Stabil. ÄVENTYRLIG. Får inte vara en mes, annars blir han ju lite som en golvmopp nästan. Hehehehe.

17. Finns det något som Cindy har lärt dig?
Mammas svar: Säkert jättemycket! Kan ju inte riktigt sätta fingret på något helt konkret, typ hur man stickar en hällapp, men antagligen nog mycket om livet överlag! (...vadå politiskt svar...)

18. Vad brukar du och Cindy göra när ni umgås?
Mammas svar: Vi brukar ha SKOJ. Å SKRATT. Å shoppa å gymma. Eller de gör vi inte så mycket, men vi tänker att vi ska göra det ofta. Chillar.

19. Var skulle du vilja se Cindy om 10 år?
Mammas svar: Jag vill se Cindy I ETT LYCKORUS!!1! Heheh nää men ***sjunger tiiiiiiill en plats på jorden*** Helst inte i en gungstol med sticksöömi. Men lycklig och må bra och att du ska va trygg.

20. Och sist, men inte minst: Vad tycker du om att Cindy bloggar?
Mammas svar: Jiisus. Alltså. Det spelar väl inte så stor roll, men jag tycker ju jättemycket om att läsa bloggen, och tittar alltid om du har uppdaterat. Åså gillar jag inläggen jättejättesnabbt!!1!


Alltså mamm miin <3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!