fredag 21 juli 2017

Flytt, Jakobs dagar och gult hår



På bilden ovan ser ni en nästan färdigt uppackad lägenhet. Jag och mor och far tryckte förra veckan in våra rewen i skåpbilen och bilade över till Mariefred med säng och lite annat. Åkte två varv till IKEA och handlade sönder mitt kort med svartbruna möbler, även om jag efter Åbo hade lovat mig själv att aldrig mer köpa den dammälskade nyansen på en enda möbel till i mitt liv. Mattan på bilden är så mjuk att jag helst vill leva på den. Vi Allsång på Skansen:ade oss och kollade Linnea Henriksson och Mando Diao, myste omkring i Mariefred och gick guidad vandring på slottet. Sånt.

Min mor och far ska nog ha en eloge för alla gånger som de har agerat Flytt AB med mig. Det ryms inte längre på två händer alla de gånger som jag har flyttat sen jag var 16, och varje gång är de där och bär, städar, packar upp och bygger IKEA-möbler. Världens bästa mami å papi.





Jakobs Dagar är i full gång här i Jakobstad, och jag har verkligen varit helt noll brydd. Har haft en massa som jag skulle ha viljat gå och kolla, men i slutändan har jag bara lodat på här hemma eller på gymmet. Trodde FOMO:n skulle vara värre än vad den är, för jag har verkligen inte orkat engagera mig. Var ett varv till stan i tisdags och kollade när min gamla dansgrupp Energy Dancers uppträdde, men det är väl allt än så länge.

Men imorgon kommer två av mina fröknar hit!!!1!1 Har saknat mina kollegor massor under sommaren, så det ska verkligen vara roligt att ha en helg att catch up och bara hänga. Måste också stiga upp astidigt imorgon bitti och ringa runt till olika frisörer i stan. Jag och min syster kom på den fina idén att försöka färga min utväxt själva här hemma. Jag vet inte alls vad som hände med slingmedlet så länge det var i håret, men för första gången i mitt liv har jag en krona av orange-gult hår mitt på huvudet. Försökte rädda det genom att använda silverschampo och en anti-gul hårmask, vilket resulterade i att en resten av håret är lilavitt. Eh. Så om ni ser en gul-lila unicorn på stan ihelg - det är bara jag. Säg hej, vetja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!