söndag 23 juli 2017

Uppdatering angående hår-disastern

My dear friends. Uppdatering på hårfronten. Har fått en frisörtid till min perusfrissa tills på torsdag, och hoppas på att hon kan reda upp eländet i bakhuvudet. Det som iallafall har varit skönt att höra är att när folk har sett mitt hår så har de konstaterat att det inte är nära på så hemskt som jag har fått det att låta. Sen ifall de bara vill vara trevliga eller ifall de är ärliga är en annan sak, men man kan ju hoppas på ärlighet. Då igen har jag försökt föna över en del av håret i bakhuvudet så att inte det brunorangea ska synas allt för bra. Framifrån är det ändå bra! Men bakhuvudet behöver få sig en fix.

Har också haft i typ 2 liter silverschampo och anti-yellow mask, vilket hjälpte mot det gula (och också i ett skede fick mig att se ut som en unicorn, då jag hade lila slingor :D). Måste ändå tipsa om mitt silverschampo som faktiskt är helt bäst. Har hittills alltid använt L'Oréal Silver Schampoo som också är rätt bra, men blev tipsad vid frisören om Fudge Clean Blonde Schampoo som faktiskt tar bort den gula tonen sjukt effektivt. Sen hade jag i av KC Professionals Color Mask Graphite i bakhuvudet på de orangea delarna, kletade dit den i torrt hår och hade i den i typ.. 1,5 timme kanske. Det hjälpte en hel del mot det orangea, tips tips! Tyvärr så håller ju inte en tonande hårmask för alltid, så det är nog lika bra att jag slingar det tänker jag. Kan tillägga att dessa är inga adlinks, vill bara tipsa om sjukt bra produkter.

Mitt bakhuvud var ju som en enda stor skorv när jag vaknade dagen efter, och jag grät som en liten tok. Det hade vätskat sig under natten och håret var som fasttorkat i bakhuvudet. Hade antagligen irriterat hårbotten innan vi färgade, och så fick jag antagligen slingfärgen i hårbottnet. Mamma satte iallafall en halv flaska aloe vera i hårbottnet på mig, som jag tvättade bort efter en halv dag ungefär. Det hjälpte något helt otroligt! Är fortfarande torr i hårbotten, men det är iallafall inte som en extra skalp. Sorry for details. Men ja, så hårbottnet är också i någorlunda vettigt skick nu. 

Att man liksom aldrig lär sig. Men ifall vi ska se glaset som halvfullt så har jag aldrig förr haft såhär ljust hår AND I LOVE IT. Sjukt hur en sån sak som hår kan vara så känsligt och kan göra en så upprörd.

Så vad har vi lärt oss av detta?
1. Det går att fixa även ett förstört hår ganska långt med bra produkter.
2. Att färga håret hemma är en sak. Att slinga är en annan. Gå till en frisör om du inte är ett pro.

Vessaselfie på he tå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!