onsdag 20 april 2016

"Vissa gillar massor senor i sin biff!"

Jag har själv jobbat inom kundbetjäning inom många, många år, och vet hur det är att möta på besvärliga kunder både i butik eller på restaurang. För mig kommer ändå kundbetjäning naturligt (cause I'm good at it) och när jag möter på dålig kundbetjäning blir jag ganska... upprörd. Ni kanske minns när jag och Maria åt på Rico? Om det var den sjukaste kundbetjäningen så var nog denhär den sämsta...

När min familj var och hälsade på ihelgen var vi och testade på restaurangen Hiili inne i Åbo. Mysig stämning överlag, och jag, mamma och pappa beställde alla samma rätt, som bestod av en entrecotebiff med pommes och lökringar. Mina föräldrars kött var helt bra.Jag har jobbat med kött både i köttdisk och restaurang och vet att entrecote kan innehålla en del fett och senor, men den biff som jag fick var så senig att det knappt gick att skära i den. Sen fanns det även verkligt stora delar av fett i den. Den gick helt enkelt inte att äta.


MUMS. not.

När vi kallade på vår servitör, började han med att säga att "vi beställer vårt kött från Atria och vi kan inte veta om köttet är bra eller inte". Fine, det är svårt att se på en rå entrecotebiff om den är bra eller inte. När jag ändå kommenterade att den inte är ätbar, och visade hur den faktiskt såg ut, svarade han bara "En voi sille mitään, emme voineet tietää etukäteen". Sen sa han att "vissa tycker bättre om rått kött och vissa om genomstekt, samma sak är det med att vissa hellre vill ha senor och fett i sitt kött".När jag sen sa att när man kommer till en restaurang förväntar man sig ändå att få ätbart kött för 24€ så kommenterade han tillbaka att "nå samma sak är det när man köper kött i en butik, inte vet man då heller vad man får".

Han erbjöd aldrig en ny biff. Han erbjöd mig aldrig tillfälle att t.ex. ta in kocken i diskussionen. Han i princip bara käftade emot under hela diskussionen och när jag slutade med att säga att "får väl äta mina 24€ franskisar då" rykte han bara på axlarna ungefär som att nå jaa-a.

Han ba:


..å jag ba:


...å min familj ba:

Så jag åt mina franskisar. Han kom aldrig tillbaka efter det, utan skickade en liten tjej to do his dirty work. Sen kom nog vuoropäälikkön till bordet och medgav att både hon och kocken såg att köttet var skit, men det var liksom lite sent att börja korjaa nånting i det skedet mera. Som ersättning drog hon av 30% på min måltid. Det täckte väl typ franskisarna.

Men nu vet vi det iallafall, far man till Hiili i Åbo är det som att spela på lotto: Har du tur kan du får en ätbar biff för dina pengar. Annars finns det inte så mycket att göra :))))

Ps. Stället kan vara helt bra i vanliga fall, och kundbetjäning och maten också säkert. Men jag förstår inte hur man anställer folk som har fått sin utbildning i ett Kelloggs-paket. 

5 kommentarer:

  1. Nej men FY vad dåligt!! Helt sjukt dålig kundservice :( inte är det ju som att det är så KUL att gnälla att man gör det bara för att... Så då önskar man nog lite bättre bemötande om man faktiskt måste klaga. Dåligt, men bra att du delar med dig av erfarenheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men eller hur -.- Sen så finns det nog bättre sätt att lägg emot än att börja käftas med en kund!

      Radera
  2. Men herregud... Jag jobbar också inom kundservice och vet att man verkligen inte får svara som han, usch vilken attityd! Konstigt att han ens har jobbet kvar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! Jag vet ju som sagt inte vad som hände honom efteråt, men när vi pratade med skiftesansvariga såg hon nog INTE glad ut... och sa att detta kommer verkligen att tas upp till diskussion. Så det var ju iallafall bra!

      Radera
  3. Men HERREGUD. Ja ha jobba inom kundbetjänng i flera år å dedär e heeeelt oacceptabelt!!!

    SvaraRadera

Här finns rum för ett moi. Pling!