torsdag 14 april 2016

Maiju har vaknat från vinterdvalan


Se vem som har vaknat till liv! Jag har invigt cykelsäsongen, för det är så sjukt mycket trevligare att cykla 7 km till jobbet/skolan än att sitta i en tråkig bil. Även fast man har hikiraidat hela vägen upp i nacken när man är framme och även fast motvind är jobbigt. Måste. dock. skaffa. hjälm. Man är så sjukt ocool i Åbo när man cyklar utan hjälm. Sen är alla bilister hullu också (...egen erfarenhet). Man är inte Åbobo på riktigt före man konverterar till cyklist, sanna mina ord.

Vet ni, nu har jag sagt upp lägenheten. IIIK. Om exakt en månad blir jag tillfälligt pampes i några månader igen, innan jag till hösten blir STOCKHOLMARE. Hur känns det då? HUEHUEHUE. Typ så. Mitt liv är ett evigt flyttande. Alla papper för jobbet är påskrivna och voi dähä liiivi <3

Imorgon kommer min älskade mama, papa och lillasyster hit! Den sista systern saknas, men det är bara en månad tills vi ses :) Ska bli så roligt att få hit dem, imorgon ska jag städa och baka tacopaj så att det är trevligt att få komma hit (läs: slippa simma i hår och dammråttor. Tappar så sjukt mycket hår alltid på våren).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!