tisdag 16 februari 2016

Tillåt mig vara glad! (även om det är lite pressat)

Hej babes. Tack för all pepp och snäll feedback jag har fått kring gårdagens inlägg. Efter att ha kriga med stänger och vikter på gymmet en stund kunde jag tänka lite klarare, och det fixar väl nog sig. Men det blir nog att vara försiktig med pengarna. Kiva när jag ska på årsfest och till London i mars, kommer att bli mycket windowshopping I guess.




Men hööööni, int kan man ju ga omkring å vara negativ! Bara ti dra upp snoro å fortsäti. Tänkt att jag ska lista åtminstone fem punkter för att lite peppa mig själv och hur fint mitt liv är:
  1. Jag får vara frisk, har ett tak över huvudet, folk som bryr sig, en säng att somna i och mat i kylskåpet. Int ere så pissot he int.
  2. Om jag skulle ha förtjänat 70 euro mera under 2014 så skulle Kela ha krävt tillbaka närmare 1300€ istället för ynka 580. Där om nånting är något att vara glad åt!
  3. Vädret är fint idag. Fåglarna kvittrar och det är vår i luften. 
  4. Har en massa roligt på gång under kommande två månader. Även om jag måste budjetera lite mera med mina pengar så kommer jag ändå att ha kul.
  5. Mitt sinne för ekonomi kanske blir ännu bättre och jag lär mig att budgetera med det jag har. Kött på 30% och cykel istället för buss, här kommer jaag!
Look at me, being all economical and shit. 
Hemkokat kaffe i termos vs. äckel-brännolja-Fairtrade-köpkaffe från Arken för 1,50€ är WIN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!