söndag 11 oktober 2015

Såhär i Nobeltider


Fina söndag. Här på Kungsholmen har vi främst tagit det lugnt, lagat mat, varit ute och promenerat och sånt. Tidigare på dan var vi ändå och kultiverade oss lite! Det var Tanelis tur att välja museum, och denna gång blev det Nobelmuseet i Gamla stan. 

'Va ska e nu fotas heila tiin?' // Nobelfie med platt hår


Museet hade för tillfället en utställning som kallades LEGACY/AVTRYCK. Olika Nobelpristagare berättade om vilken typ av avtryck de förväntar sig lämna på framtiden och kommande generationer. Citatet högre upp är från en av väggarna! Det var egentligen det mest intressanta med utställningen och något som fick mig att börja tänka på vilka avtryck man själv kommer att lämna.

What do you think your own Legacy will be?

Många citat som berörde ungdomar och barn och hur de är våra byggstenar.


Nobels testamente

Eftermiddagen avslutades med en sjukt god (och sjuhelvetes dyr) varm chevresallad.

Nobelmuseet var ändå väldigt litet, och in good spirits travade vi vidare till Skeppsholmen för att besöka Moderna museet. Museet var ändå så tvärfullt med andra turister att vi ba näää di får haa e. En annan gång!

Jag har haft en underbar helg här i Stockholm, och imorgon bitti åker båten tillbaka till Åbo. Bästa beslutet på hela helgen tog jag ikväll, då jag ringde till Viking Line och bokade en Piccolohytt för hemfärden. Har så sjukt mycket grejer med mig att bara tanken på att släpa omkring allt i tolv timmar på båten gjorde mig nästan gråtfärdig. Istället kan jag kolla serier i lugn och ro, sova, göra skolarbeten, dansa naken... Vad jag nu känner för. Sjukt bra! Ska släpa grejerna ombord, släpa in dem på rummet, ta en dusch och sen gå på frukostbuffé. Perfection.

Ni har väl annars inte missat att Walking Dead säsong 6 börjar ikväll? Får se det ombord på båten imorgon! Nu blir det att packa och gå och lägga sig. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!