torsdag 10 september 2015

JAG ÄR GLAD. HURRA!


Hej snyggingar! Har ni en aning om hur bra mitt liv är för tillfället? Lite annan melodi nu än för några veckor sen, men helt på sant. Allt faller mig i händerna för tillfället och jag trivs hela tiden. 

Hade liksom ETT orosmoment (den där sjukt svåra tenten) som verkligen kunde styra hur det går med mina studier framöver, men när man drar i lite trådar här och där så fixar det sig! Märkte att det finns ingen tid att ens panikläsa till tenten = bad kurshållaren om att få skriva hemtent = kurshållaren är en pärt** som inte kan joustaa = jag skickar mail till åbo och ber om att få skriva hemtent i motsvarande kurs där = inga problem i världen.

Jag är officiellt arbetslös, och aldrig har det rört mig mindre i ryggen. Det tar vi sen i slutet av september-början av oktober känner jag.

Halva min praktik är nu färdig och det kan inte ha gått bättre hittills. Det tar upp väldigt mycket tid (och bloggen får lida), men det känns ändå bra. Jag håller på med sista gradurevideringarna nu, men den stressar jag inte heller. 

Sen visar det sig att jag trodde mig ha svinmycket kurser på våren, i slutändan är de bara 3-4. Jag kommer att ha tid för mig själv, för att komma hem, åka till Stockholm, jobba, träna, peta mig i naveln. BÄST.

Imorgon åker jag till Stockholm och kärlekar mig. Nästa helg får jag åka hem (hela helgen!) och springa på kalas/ordna kalas. 

Jag bor med en riktig babe och vi springer på bio typ en gång i veckan för att vi kan. Sen har jag alla andra fina vänner också nära. Det bästa är, att fast jag flyttar till Åbo vet jag i alla fall vem jag har och var. 


Sol i hjärta, sol i sinne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!